נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהנדסים? יש ביטוח שאתם חייבים להכיר

כובע

כל מהנדס העוסק בתכנון בניית בתים ומבנים שונים, עלול להיות חשוף לתביעות ענק במקרים שונים. לא תמיד ניתן להתמודד באופן עצמאי עם תביעות שכאלו ומרבית המהנדסים בישראל מכירים את הצורך בביטוח אחריות מקצועית למהנדסים המגן עליהם מפני מקרים כאלו. כאן ריכזנו עבורכם את המידע המשמעותי בנושא. מוזמנים להכיר אותו.

 

מהו ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים?

ביטוח אחריות מקצועית מכסה את המהנדס מפני נזקים שנגרמו בשל רשלנות או אי שימת לב שלו לנזקים מסוימים. חשוב לדעת כי ניתן להרחיב את ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים ולהוסיף לה הרחבות שונות בהתאם לצורך.

 

למה לא כדאי לוותר על ביטוח זה?

בתור מהנדסים אתם וודאי יודעים את כמות התביעות הקיימות בענף. תביעת בעל מקצוע, בכל ענף שהוא, לא תמיד מובילה לנזקים כלכליים כבדים. לעומת זאת, מהנדס חשוף לתביעות גבוהות בהרבה העלולות למוטט את מקור ההכנסה ואת יכולת ההשתכרות ברווח. כדי שטעויות העלולות לקרות לכל אחד מאיתנו, לא יפגעו ביקרים לנו, חשוב לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים.

 

אילו הרחבות ניתן להוסיף לביטוח?

קיימות הרחבות רבות לביטוח אחריות מקצועית למהנדסים ולכן כבר ברכישת הביטוח חשוב לוודא כי ההרחבות שרציתם נכללות בפוליסה שלכם. קיימות מגוון הרחבות שנפרט כאן עבורכם:

  • הוצאת דיבה – הרחבה זו מכסה נזקים העלולים להיגרם כתוצאה מהוצאת דיבה.
  • מימון הוצאות משפטיות – הרחבה זו מכסה את ההוצאות המשפטיות העלולות להיגרם בעקבות תביעה פוטנציאלית, לרוב גובה המימון יוגבל לסכום של 800,000 ₪.
  • רשלנות והונאה – המבוטח מכוסה בהרחבה זו על כל עבודה רשלנית שאחד מעובדיו עלול לבצע ולגרום לו לנזק בשל כך.
  • כיסוי עובדים נוספים – הרחבה זו מגדילה את הביטוח לעובדים נוספים הנמצאים באחריות המבוטח.
  • הפרת סודיות – הרחבה זו מכסה את המבוטח מפני עלויות העלולות להיגרם בשל הפרת סודיות ואי עמידה בתנאי בסיסיים.
  • עלויות הנפקת מסמכים – מבוטח שאיבד מסמכים יקרים יקבל כיסוי על כך במסגרת הרחבה זו על מסמכים פיזיים, דיגיטליים וכדומה.
  • ביטוח צד ג – ביטוח זה מכסה נזקים שנגרמו לצד שלישי מעבודת המהנדס המבוטח.
  • כיסוי גם לאחר הפסקה – לרוב, חברות הביטוח יבטחו אך ורק כאשר הרצף הביטוחי נשמר. ניתן לעקוף תנאי זה על ידי רכישת הרחבה זו. בצורה כזו תהיו מבוטחים גם אם לא ביטחתם את עצמכם באופן רציף בגלל חופשה ארוכה שלקחתם וכדומה. לא כדאי לוותר על רכישת הרחבה זו.
  • ביטוחים נוספים – לכל חברה מבטחת קיימות פוליסות נוספות שהיא רואה לנכון לשלב בתוך ביטוח אחריות מקצועית. ההמלצה היא לבדוק מה הביטוח כולל לעומת הצרכים העולים בשטח וכך להגיע לרכישת ביטוח מאוזנת וחכמה.

 

לסיכום

כל מהנדס בישראל רוצה להבטיח את עצמו מפני נזקי נזיקין ותביעות אפשריות. ביטוח אחריות מקצועית נותן מענה מושלם לבעיה זו כפי שסיכמנו כאן.

טכנאים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים