נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הבנת ביטוח בניין משותף: מה הוא מכסה ולמה אתה צריך אותו

הבנת ביטוח מבנה משותף

מרבית התושבים בישראל גרים בבניין משותף ולא בבית צמוד קרקע, זה יכול להיות בגלל האפשרויות הרבות יותר לדירות כאלו וזה יכול להיות בגלל המחיר הנמוך יותר. כך או כך, מעטים יודעים על הסיכון שבמגורים בבניין משותף. כאן הרחבנו בנושא. אם אתם גרים בבניין דירות משותף, הגיע הזמן שתבדקו אם אתם מבוטחים. אל תיקחו על עצמכם סיכונים מיותרים.

 

מה הסיכון בבניין משותף?

בתור בעלי דירות בבניין משותף, אתם אחראיים על מה שקורה בשטח המשותף. אם אדם נפצע בחדר המדרגות בגלל מדרגה שבורה, הוא רשאי לתבוע את בעלי הדירות באותו הבניין על רשלנות בתיקון מדרגה שבורה… אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו נתבע על תביעות נזיקין בגוף או נפש… מה עושים כדי להתמגן? רוכשים ביטוח בניין משותף מומלץ.

הבנת ביטוח מבנה משותף

מה ביטוח בניין משותף כולל?

ביטוח בניין משותף מורכב משלושה כיסויים עיקריים: ביטוח על המבנה המשותף, ביטוח צד ג' וביטוח מעבידים. כל אחד מהם כולל כיסויים בהתאם לצורכי דיירי הבניין. ניתן להרחיב את הכיסויים בהתאם לצורך העולה.

 

ביטוח מבנה משותף

ביטוח זה מעניק כיסוי ביטוחי לכל שטח המבנה המשותף. אם המבנה ניזוק כתוצאה מגורם הרשום בפוליסה, חברת הביטוח היא זו שתממן את עלות התיקון והדיירים לא יאלצו לשלם סכומים גבוהים לתיקונים שונים. ביטוח  זה לא יכסה עלויות תיקוני בלאי כמו גג דולף בגלל איטום מתבלה ועוד.

חשוב לציין, ניתן להרחיב את ביטוח המבנה המשותף כך שהוא יחול גם על הדירות עצמן. וכך, הצורך ברכישת ביטוח מבנה פרטי, יורדת. כל המבנה מבוטח באותה הפוליסה. לשם כך צריך את הסכמת מרבית השכנים כמובן.

הבנת ביטוח מבנה משותף

ביטוח צד ג'

גורם שלישי שנפגע כתוצאה מהמבנה המשותף שלכם, עלול לתבוע אתכם. במקום שתצטרכו לשלם מאות אלפי שקלים לפיצויים, רכשו ביטוח הכולל ביטוח צד ג' וכך, אם גורם שלישי יגיע ויתבע את דיירי הבניין בגין פגיעה שהתרחשה במבנה שלהם, חברת הביטוח תפצה את הנדרש.

 

ביטוח מעבידים

דיירי הבניין נחשבים למעסיקים החוקיים של המנקה והגנן. בתור מעבידים, עליכם לדאוג לבטח את עצמכם כמו כל מעביד. העובד יכול לתבוע ממכם פיצויים ביום מן הימים, מאיפה תגייסו סכומים שכאלו? במקרה והעובד נפגע ותבע פיצויים, חברת הביטוח תשלם את הסכום הנדרש והמבוטח לא יצטרך לשאת בנטל.

 

הגנה מפני תביעת שיבוב

בלא מעט מקרים אמנם חברות הביטוח משלמות את הנדרש, אך לאחר מכן הן פותחות בחקירה משלהן למציאת האשם. וכך, אם הן מגלות את האשם, הן מפנות אליו את התביעה. כדי להגן על עצמכם מפני תביעות כאלו, הרחיבו את הביטוח ורכשו הגנה מפני תביעת שיבוב. מחיר הפרמיה לא יעלה משמעותית ואתם תהנו מרוגע נפשי בעניין.

הבנת ביטוח מבנה משותף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים