נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביטוח בית משותף – איך תדע על מה אתה משלם

ביטוח בתים משותפים

ביטוח בניין משותף הוא ביטוח אותו מכירים לאחרונה יותר ויותר. המודעות שהייתה חסרה בשנים האחרונות, עולה עם השנים וכך, קשה למצוא בניין הכולל מספר דיירים נרחב שלא רוכב ביטוח כדי להגן על עצמו מפני תביעות. מה זה הביטוח הזה ומה הוא כולל? על כך ריכזנו כאן מידע. נקווה שהוא יסייע לכם. אז בואו נתחיל.

 

מה זה ביטוח בניין משותף?

מדובר בביטוח הנותן כיסוי ביטוחי לכל השטחים המשותפים בבניין. לא כולם יודעים, אך בתור דיירים בבניין, אתם אלו שאחראיים על מה שקורה בשטח המשותף. כך שאם אדם החליק על מדרגה שבורה בחדר המדרגות ונפצע, הוא רשאי לתבוע על פי חוק את דיירי הבניין באופן אישי על המפגע. תביעה כזו עלולה לגבות מחיר יקר מידי.

מה עושים כדי להתמגן מתביעות כאלו ואחרות? רוכשים ביטוח משותף לבניין. הבעיה היא שלא כל ביטוח יהיה זהה לביטוח אחר משותף. מה זה ביטוח בית משותף? על פי רוב ביטוח כזה יכלול שלושה מרכיבי ביטוח עיקריים. הבעיה היא שלא כולם יודעים על מה הם משלמים ואם אתם כבר מבוטחים, כדאי שתבדקו את העניין ותוודאו שהביטוח שלכם נותן מענה לצרכים שלכם.

ביטוח בתים משותפים

מה ביטוח בית משותף כולל?

ביטוח בית משותף יכלול 3 כיסויים עיקריים:

 

ביטוח מבנה

נותן כיסוי ביטוחי למה שקורה בשטח הבניין המשותף לכל דיירי הבניין, זה כולל חדרי מדרגות, מעלית, חניה, לובי כניסה, גג ועוד. כך הדיירים רגועים, הם יודעים שגם אם מתרחש נזק של ממש לבניין כמו שריפה, חברת הביטוח תשלם את עלות התיקון והם ישלמו רק דמי השתתפות עצמית סמליים.

 

ביטוח צד ג'

ביטוח זה נותן מענה לתביעות העלולות להגיע מגורם שלישי שנפגע כתוצאה מהרכוש המשותף. זה יכול להיות אדם שהחליק בגלל מרצפת עקומה או כל מקרה אחר בו הדיירים יכולים להיתבע בגלל הרכוש המשותף להם ולדיירים האחרים. ביטוח זה מכסה את העלויות הנלוות לכל תביעה שכזו כולל הפיצויים.

ביטוח בתים משותפים

ביטוח מעבידים

דיירי הבניין נחשבים למעסיקים של עובד הניקיון ונותני שירות נוספים המגיעים לתת בבניין שירות קבוע (כמו גנן). כדי לבטח את עצמכם מתביעות עובדים, אתם חייבים לרכוש ביטוח חבות מעסיקים על פי חוק.

 

מי מנהל את ההתנהלות מול הביטוח?

בדרך כלל, אל חברת הביטוח פונים חברי ועד הבית המעוניינים לרכוש ביטוח בית משותף. אתם יכולים לפנות אל ועד הבית ולשמוע מהם אל איזו חברת ביטוח ניתן לפנות כדי לקבל את המידע על הביטוח שלכם. תמיד כדאי לערוך השוואת ביטוחים ולבדוק אם ניתן להרחיב את המעטפת הביטוחית במחיר שמשלמים. חשוב לבדוק את היקף הכיסויים הקיימים לעומת הצורך העומד. ביטוח אמור לתת מענה לצרכים הקיימים. תמיד תוכלו לפנות לסוכן ביטוח להתאמה מושלמת.

ביטוח בתים משותפים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים