נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתברגנים – מה חשוב לזכור כשמחפשים דירה מול הים למכירה?

דירות מול הים למכירה

אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן להתברגן, ישנן אופציות שונות בשוק שיכולות לתפוס את תשומת ליבכם. עם זאת, זה לא בהכרח אומר שכל אופציה מהווה הזדמנות טובה. רגע לפני שמחליטים היכן לגור, בואו נעבור על כמה דגשים רלוונטיים לשוק הנדל"ן הנוכחי בארץ.

זה דבר אחד להחליט שרוצים לגור מול הים, אבל זה דבר שני למצוא את הדירה המושלמת. ואם כבר השתמשנו במילה הזאת, חשוב להדגיש שדירה "מושלמת" היא קונספט שחייב להיות גמיש ודינאמי. לא פעם, יש צורך להתפשר כדי למצוא דירות מול הים למכירה או להשכרה. בתוך כך, אלו הם ההיבטים שמומלץ להתמקד בהם במהלך החיפוש:

  • לוקיישן: כמובן שזהו הפקטור החשוב כמעט מכל, כאשר התקציב יושפע ישירות מכך.
  • תקציב: קחו בחשבון שבמרכז הארץ תהיו צפויים לשלם כ-40,000 ₪ ומעלה למ"ר.
  • קרבה למוקדים ציבוריים: עד כמה הדירה קרובה למוקדים נוספים מלבד הים?
  • חומרי בניין: האם חומרי הבניין איכותיים ועמידים ללחות ומליחות המאופיינות עם קרבה לחוף הים? אם לא, צפו לקורוזיה במרזבים, בסורגים, בוויטרינות וכולי.

 

מה עוד חשוב לבדוק בחיפוש דירה מול הים?

ישנם כמה גורמים סטנדרטיים שחשוב לבדוק, לא משנה אם מחפשים דירות להשכרה ביפו או דירות למכירה. למשל, חשוב לבדוק את גודל הדירה, אבל לא למראית העין, אלא בהתאם לנסח הטאבו. אם נסח הטאבו מציין פרטים שונים מאשר מה שנמסר לכם בפועל, יש להתריע על כך.

כמו כן, אנשים רבים שוכחים לקחת בחשבון את הפקטור של תשתיות הבניין. גם אם הדירה ממש מהפנטת ביופייה, אם התשתיות בדירה מאוד ישנות, חשוב להתריע גם על כך. אנחנו לא אומרים שכדאי לוותר בהכרח על הדירה, אלא אולי להשתמש בכך בתור קלף במהלך מו"מ.

דירות מול הים למכירה

האם הדירה מצריכה שיפוצים לאחר המעבר?

בעוד שישנן דירות שאפשר פשוט להגיע אליהן עם מזוודה ולהיכנס לגור בתוכן, דירות אחרות יצריכו השקעה מסוימת. לא בכדי, יועצי משכנתאות בד"כ ממליצים על סכום של כ-100,000 – 150,000 ₪ שמהווה סכום אקסטרה. זאת, עבור אותן עבודות ושיפוצים שלעיתים צריך לבצע בנכס.

אם ההון העצמי שלכם לרכישת דירה הוא כ-800,000 ₪, מומלץ להשאיר בצד אחוז מסוים לביצוע עבודות בעתיד. כנגזרת מכך, חשוב להבחין בין עבודות שיפוץ דחופות לבין עבודות הסובלות דיחוי. אם העבודות דחופות, כמובן שיש לדבר על כך במהלך המשא ומתן.

 

לבסוף, מה לגבי תיווך? כדאי או לא?

בסופו של דבר, מתווכי דירות עושים את העבודה שאנשים לא תמיד פנויים לעשות אותה – איתור דירה למכירה או להשכרה. בעוד שדמי תיווך בישראל נעים בין כ-1% – 2% משווי העסקה, לעיתים השירות הזה בהחלט יכול להיות מבורך ולחסוך הרבה כאבי ראש מיותרים.

אם אתם מחליטים להסתייע בתיווך, תמיד תקפידו להגדיר במדויק את הצרכים שלכם מהדירה, את התקציב שלכם וכל פרט אחר שישליך על מקום מגורכם. בסופו של יום, דירה מול הים זה תענוג אמיתי, רק שצריך לבחור אותה נכון.

דירות מול הים למכירה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן