נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עישון בשר במרפסת שלכם – כך תעשו את זה נכון

מנגל בבית

עישון בשר הוא חוויה מהנה וטעימה כשלעצמה אשר משדרגת כל נתח לרמת מסעדה מקצועית. אם אפשר לבצע את העישון בבית, הוא מקבל נופך אינטימי ומאפשר לנו לארח את החברים הקרובים והמשפחה. כדי לאפשר את העישון במרפסת, חשוב לבצעו בצורה מסודרת ולפי הכללים – הנה כל מה שצריך לדעת.

 

סידור מתחם העבודה

בשונה מהכנת אוכל במטבח ביתי או במטבח של מסעדה, כאשר העישון מתבצע במרפסת עליכם לבחור בעצמכם מה הצורה הנוחה ביותר לביצועו. חשוב לזכור כי עליכם לקבוע מקום בו הבשר החי יחכה לעישון ומקום בו תניחו את הבשר המעושן. חשוב לוודא שלבשר המוכן יהיה מקום משל עצמו על מנת לוודא שהוא לא יבוא במגע עם גחלים או בשר חי שעלולים לפגוע בטעם של המנה.

עליכם גם לקבוע היכן תניחו את כלי הבישול בהם תשתמשו על מנת להקל על עצמכם לאורך הבישול. ארגון מראש של מרחב העבודה יהפוך את העישון לנח יותר ויסייע לכם להיות מרוכזים אך ורק בתחזוקת האש ובבישול איכותי של הבשר.

עישון בשר במעשנות מתקדמות מקל גם הוא על הסדר והארגון היות ובמעשנות אלו קיימים מחזיקים לכלים ומשטחים המיועדים להנחת הבשר.

 

שימוש בכלי בישול מיוחדים

עולם הכנת האוכל והבישול מלא בכלים מיוחדים שמטרתם להפוך את הבישול לפשוט ונוח. ישנם כלים מיוחדים שאנשים שאינם בשלנים מקצועיים לא ידעו מה תפקידם כלל, ואילו חלק מהכלים מוכרים וניתן למצוא אותם כמעט בכל מטבח ביתי. הכלים החשובים ביותר לצורך עישון בשר הם מברשת לניקוי המעשנת, נפנף, מלקחיים, מרית, מזלג נעיצה,  מברשת סיליקון ועוד. כלים אלו ישפרו את הטעם הסופי של המנה היות וניתן להגיע באמצעותם לדיוק רב של רמת העשייה של הבשר ושל כמות התבלינים בכל נתח.

 

עישון הבשר בשעות המתאימות לכך

עישון בשר במרפסת הוא מותר על פי חוק ואין כל איסור או הגבלה המונעים זאת. עם זאת, עליכם לוודא כי אינכם מפריעים לשכנים במהלך העישון. אחת הדרכים להימנע מאי נעימויות היא ביצוע העישון בשעות שאינן בין 14:00 ל-16:00 היות ואלו מוגדרות שעות "שקטות" בהן אסור להרעיש. במידה ואין ברירה ואלו השעות היחידות בהן תוכלו לעשן את הבשר, פשוט השתדלו לעשות זאת בשקט ככל הניתן.

 

שימוש במאוורר

דרך נוספת להימנע מהפרעה לשכנים היא שימוש במאוורר לצורך פיזור העשן. מעשנת בשר מבצעת את פעולת הבישול באמצעות הפקת עשן העולה מגחלים. עשן זה הוא סמיך במיוחד והוא לא בריא לנשימה. הדליקו מאוורר על הנקודה ממנה נפלט העשן וכך תוכלו לגרום לפיזורו בצורה מהירה יותר שתמנע ממנו להגיע למרפסות השכנות.

 

סיכום

על מנת להפוך את עישון הבשר למהנה אפילו יותר, מומלץ להזמין לארוחה חברים ומכרים שיטעמו מהמנות הנפלאות שהכנתם. הם יכולים אף לתת את חוות דעתם על המנה וכך רמת הבשר תעלה מארוחה לארוחה.

עישון בשר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
גריל גז
עלות המוצרים של וובר

וובר היא חברה אמריקאית המייצרת גרילים ומוצרים לבישול חיצוני. החברה נוסדה בשנת 1952 על ידי George Stephen והיא נחשבת לאחת

קונה זהב
הכל על קניית זהב

מרבית המשקיעים בזהב הגיעו אל התחום מבלי שהיה להם ידע מעמיק אודותיו בתחילת הדרך. שכן, בתי הספר והמסגרות החינוכיות

איש נדלן
אחזקת מבנה לאחר שיפוץ

עריכת שיפוצים במבנה, נועדה בדרך כלל להחזיר אותו למצב הדומה למצבו כאשר היה חדש. לחילופין, שיפוצים במבנה נועדו לשיפור