נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הערכת שווי נכסים לבתי מלון

סגירת עסקה

חושבים לקנות או למכור בית מלון שנמצא ברשותכם? לא באמת יודעים כמה שווה בית המלון והאם תוכלו לעמוד בהשקעה כזאת? אם כך, עכשיו זה הרגע הנכון לפנות אל שמאים מקצועיים שיוכלו לבצע עבורכם הערכת נכס.

מגדלים של מטבעות

מה משפיע על הערכת שווי הנכס?

בין אם מדובר על הערכת נכסים כמו בתי מלון בצפון הארץ ובין אם מדובר על הערכת נכסים אחרים כמו דירות או בתים פרטיים, אין ספק שיש לא מעט פרטים שיכולים להשפיע על ערך הנכס. בין יתר הפרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי, אנחנו רואים נתונים כמו:

  • גיל הנכס – באיזו שנה בנו אותו
  • הגישה אל הנכס – האם יש גישה נוחה או לא
  • קומה – האם מדובר על נכס בקומה הראשונה בבניין חדש ועם מעלית או שמדובר על נכס בגובה גבוהה בבניין ישן ללא מעלית
  • השטח – על פני איזה שטח משתרע בית המלון
  • חניה – האם לבית המלון, או לדירה הפרטית, יש גם חניה צמודה
  • מערכות שונות בבניין – האם הצנרת, החשמל ומערכות נוספות נמצאות במצב תקין

כמובן שיש עוד נתונים שיכולים להשפיע, בסופו של דבר, על הערכת שווי בית המלון, כמו לדוגמא המיקום שלו. זה ברור שבית מלון שנמצא בלב העיר תל אביב יהיה שווה הרבה יותר מאשר בית מלון שנמצא במטולה. לכן חשוב מאוד לקחת בחשבון לא רק את העיר שבו נמצא בית המלון אלא גם את השכונה ואת המיקום הספציפי בתוך העיר.

לאיזה שמאי כדאי לכם לפנות?

עשיתם חיפוש מהיר וראיתם שהרבה שמאים עובדים בעיר שבה נמצא בית המלון שתרצו לקנות או למכור? קצת מבולבלים ולא לגמרי יודעים כיצד לבחור את השמאי המתאים? אם כך, כדאי לדעת שבהחלט יש טעם להשקיע בכך מחשבה. בתחום השמאות, כמו בהרבה תחומים אחרים בעידן המודרני, יש אומנם הרבה אנשי מקצוע שישמחו לתת לכם שירות, אך האמת היא שלא כולם מספיק מקצועיים. לכן אנחנו ממליצים לכם לבדוק, לפני הכול, שמדובר על משרד שמאות שאכן רשום באגודת השמאים. בכל מצב אחר אתם למעשה פונים למישהו שלא עובד בהתאם לחוקים במדינת ישראל ולכן כמובן שעדיף להימנע מבחירה שכזו.

האם חשוב לעיין בהמלצות לגבי השמאים השונים?

התשובה היא בפירוש כן. העניין הוא שלא פעם יש משמעות גם לשאלה תוך כמה זמן השמאי יוכל להוציא את הדו"ח שלו אנחנו מחכים, ולכן, אם ניתן יהיה לבחור שמאי שעושה את עבודתו כמה שיותר מהר, אז למה לא? בנוסף, דרך חוות הדעת ניתן לגלות לא פעם האם אנשי המקצוע שאליהם נוכל לפנות יהיו אדיבים או לא. כדאי לזכור שבין אם אתם מוכרים ובין אם אתם קונים מלון, אתם הלקוחות של השמאי ובהחלט מגיע לכם לקבל שירות כמה שיותר אדיב ומקצועי.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן