נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך מקוצר להטבות מס

הטבות מס

 עצמאים או שכירים, בין אם הם עוסקים פטורים ובין אם עוסקים מורשים, מקבלים הטבות מס בכל הנוגע לחסכונות פנסיוניים ולהוצאות מוכרות. קבלו את המדריך המקוצר להטבות מס עבור עצמאים ושכירים.

 

ביטוח פנסיוני לעצמאים

משנת 2,017 כל עצמאי חייב לפתוח חיסכון פנסיוני על מנת שבגיל הפרישה יוכל להתפרנס מהגמלה ולחיות בכבוד מבלי להיות תלוי בגורמים ממשלתיים ומשפחה. על מנת לעודד את העצמאים המדינה החליטה להעניק להם תמריצים בשם הטבות מס. כלומר, להחזיר להם כסף מהמס ששולם ובכך להקטין את תשלום המס בשנת המס שבה חסכו. למידע נוסף בקרו באתר של יניב נשר רו"ח.

 

כיצד באה לידי ביטוי הטבת המס של הביטוח הפנסיוני?

כשמדובר על חיסכון לקרן השתלמות אין זו חובה שעצמאים יפקידו לחיסכון זה. למרות זאת, מדובר על חיסכון שניתן להוציא לאחר 6 שנים המטיב עם העצמאים. המדינה קבעה שעצמאי החוסך לקרן השתלמות כ-4.5% מהמחזור השנתי שלו ועד למחצית מהשכר הממוצע יוכל לקבל הטבת מס.

במידה והשכר שלו גבוה הוא יכול להפקיד 12.55% ממחצית השכר הממוצע במשק. אז ניתן להפריש שליש מהביטוח למקרה של אבטלה ושני שליש לגמלה.

 

הטבת מס על ביטוח אובדן כושר עבודה

כאשר עצמאי מפקיד 16.5% מההכנסות שלו לביטוח פנסיוני הוא יקבל 11% ניכוי מהמס ו-5.5% זיכוי מס. לעומת זאת, כאשר הוא מפקיד 3.5% לביטוח אובדן כושר עבודה, מס הכנסה יכיר לו 16% לתשלום המס.

ביחד עם זאת, חשוב לדעת שמי שההכנסות שלו אינן מגיעות לחובת תשלום המס, לא יהיה זכאי גם להטבות מס מאחר ואינו משלם את המיסים.

 

הטבות מס לשכירים

שכירים יכולים לקבל זיכוי מס בשיעור של 35% כאשר הם מפקידים לחיסכון בגמל 7% מהמשכורת בשנת המס. כלומר, פחות 2,500 ₪ בשנה על תשלום המס. בנוסף, אם השכירים מגדילים את ההפקדות הפנסיוניות הם כמובן יקבלו יותר הטבה במס. למשל, אם שכיר מפקיד עוד 7% לפנסיה בנוסף ל-35% שהוא מפקיד, הטבת המס שלו תגדל ל-2,557 ₪ בשנת המס.

 

סעיף 47 על פי חוק המס

סעיף 47 על פי חוק המס קובע שישנם שני סוגי הטבות מס. האחד הוא ניכוי שמקטין את תקרת ההכנסה בה חייבים לשלם מס בגובה של 11% ובהתאם למדרגת המס, והשני זיכוי שמטרתו להקטין את המס בגובה של 5%. למשל, מי שחוסך ביטוח פנסיוני ומשלם 21% מס שולי יקבל הטבה דומה וגבוהה יותר ממי שחוסך פחות.

אצל שכיר התשלום הפנסיוני מתחלק בינו לבין המעביד ולכן הוא יקבל 6% הטבת מס על שכר שאינו מבוטח ו-16% על שכר מבוטח. לסיכום, כל עמית מוטב שמפקיד 16% לפנסיה יקבל הטבת מס גבוהה יותר על רכיבים שאינם מבוטחים. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון מיומן לגבי הסכומים המומלצים להפקדה על מנת לקבל הטבות מס.

הטבות מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים