נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי פטור מתשלומים למס הכנסה?

דולרים

מס הכנסה הוא מס אותו גובה המדינה מאזרחי המדינה, בשביל לדאוג לרווחת הכלל בעזרתו.

המס יורד מהמשכורת של העובד, בין אם הוא עצמאי\שכיר וכספים אלו עוברים לקופת הממשלה.

עם הכספים הללו היא מחליטה מה לעשות ואיך לשפר את מעמד האזרחים במדינה בצורה טובה.

ישנם אנשים שפטורים מתשלום של מס הכנסה, חלקם עם פטור זמני וחלקם עם פטור קבוע לכל החיים בשל מוגבלותם.

 

פטור ממס הכנסה עבור נכות מלאה

אנשים שמוכרים במוסד הביטוח הלאומי כנכים 100% יהיו זכאים לפטור ממס הכנסה. כמו כן, במידה ונקבע. נכות זמנית שאורכת למעלה מ – 185 ימים כמו למשל נכי צה״ל, נכי המלחמה בנאצים, נכי נפגעי פעולות האיבה, נכות כללית מולדת ועוד. כמו כן אם יש מספר ליקויים, ואחד מהם הוא 40% נכות לפחות, והשקלול מגיע ל- 90% ומעלה, אזי הוא נחשב לנכה ויכול לקבל פטור מתשלום של מס הכנסה.

 

חיילים משוחררים – בעלי פטור לשלוש שנים

חיילים שהשתחררו זה עתה מהשירות הצבאי, לא צריכים לשלם למדינה מס הכנסה בתוקף של 3 שנים מרגע השחרור. כל שעליהם לעשות הוא למלא טופס 101 כשהם מתחילים את עבודתם הראשונה, ולדווח למעסיק כי הינם חיילים משוחררים, ולצרף מסמכים רלוונטיים ותעודות שחרור מטעם הצבא. מס הכנסה מקלים על החיילים הטריים ונותנים להם מרווח לנשימה בשביל לסדר את העניין הכלכלי החדש שנבנה.

 

עיוורים ולקויי ראייה – זכאים לפטור ממס הכנסה

כשאנו רוצים לברר מי פטור ממס הכנסה, זה מובן מאליו שעיוורים יקבלו פטור מהתשלום הזה. כל שעליהם לעשות הוא לגשת לפקיד השומה שקרוב לאיזור המגורים, להציג בפניו תעודת עיוור, והוא יכול לדלג בעזרת תעודה זו על הוועדה הרפואית שדנה בפטור במס הכנסה. מה גם, שניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי בתקופת זמן של 6 שנים לבעלי תעודת עיוור/ ליקוי ראייה.

 

נכים כתוצאה מעבודה – עוד סיבה להקלה במס הכנסה

בחיים כמו שבחיים, אנו נפצעים. זה יכול לקרות בכל שלב בחיים, ואין אנו יודעים ומעריכים מראש מתי זה יקרה ולמי מאתנו. מי שגופו הושבת וניזוק כתוצאה מתאונת עבודה, והוא מוגדר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה, חל עליו גם הפטור מתשלום מס ההכנסה. מי שנכה 90% ומעלה, מקבל פטור. ומי שכתוצאה משקלול נתוניו מגיע לנכות 90% ומעלה, יהיה זכאי לפטור במידה ואחד הנתונים מגיע ל40% לפחות.

 

פטור ממס הכנסה – לקבוצות מסוימות בחברה

פטור ממס הכנסה הוא לא קל להשגה, אלא אם כן יש לאדם ליקויים שונים המעידים על כשל תפקודי, ובכך המוסד לביטוח לאומי מכיר בו כנכה. בשביל להשיג את הפטור המבוקש, יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ובכך לחסוך המון כאבי ראש. הדרך לקבל פטור ממס הכנסה אינה קלה, אך המדינה בהחלט עוזרת לאנשים שזקוקים לכך בפטור ממס ההכנסה.

שטרות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
הטבות מס
מדריך מקוצר להטבות מס

 עצמאים או שכירים, בין אם הם עוסקים פטורים ובין אם עוסקים מורשים, מקבלים הטבות מס בכל הנוגע לחסכונות פנסיוניים