נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הדרכים המהירות לקבלת החזר מס

החזר מס

רבים מאיתנו אינם מודעים לזכויותיהם בנוגע לזכאות להחזרה מס – יכול מאוד להיות שגם אתם זכאים להחזר משמעותי על סכומי מס גבוהים ששילמתם שלא לצורך במהלך השנים האחרונות ובעיקר בעקבות מגפת הקורונה. במאמר הבא נסביר מהן הדרכים המהירות שבעזרתן גם אתם תוכלו לממש את זכויותיכם בנידון.

על פי דוח מבקר המדינה שבוצע בשנת 2018 קיימים בקופת המדינה סכומי עתק שממתינים לציבור האזרחים שידרשו אותם בחזרה, תוך מימוש זכויותיהם החוקיות לקבלת החזר מס.הסיבה לכך טמונה בעובדה שהתהליך הבירוקרטי שצריך לעבור על מנת לקבל החזרים אלה עלול להיות מסורבל ומתיש עבור רובנו, ומעבר לזה – רבים אינם מודעים כלל לעובדה שהם זכאים להחזרים הללו.

 

מה המקרים בהם קיימת זכאות להחזרי מס?

על פי פקודת המסים, נקבע כי כל מי ששילם סכום גבוה מהנדרש לרשות המסים זכאי לקבל החזרים עבור ההפרש ששילם לא לצורך.רבים אינם מודעים כלל לעובדה שגם הם זכאים להחזרי מס, או ששילמו סכום גבוה מהנדרש מהסיבה שלא ביצעו מעקב אחר תשלומים אלו, מתוך תחושת ביטחון שהמעסיק שלהם הוא זה שאחראי לזה.

אולם, אחד המקרים השכיחים ביותר לאזרחים שזכאים לקבל החזר – הם שכירים ששילמו סכומים גבוהים למס ההכנסה מכיוון שהמעסיק שלכם ביצע חישוב שגוי בנוגע לתשלומי המסים שלהם, ואת ההפרש ניתן יהיה לראות בסוף שנת המס בחישוב ההפרש. לפרטים נוספים היכנסו ל – https://www.get-tax.co.il .

מקרים נוספים בגינם ניתן לקבל החזרי מס –

  • אדם שעובד במספר מקומות במקביל ולא ביצע תיאום מס.
  • אדם שיצא לחל״ת במהלך שנת המס החולפת ושילם מסים שלא לצורך על החודשים בהם לא עבד.
  • אדם שקיבל הקלות מס ולא עדכן את המעסיק.
  • שינויים בסטטוס המשפחתי במהלך שנת המס החולפת.
  • אדם ששילם באופן עצמאי עבור קופות גמל, תרומות למוסד ציבורי או ביטוח חיים.

 

קבלת החזרי מס בעזרת רואה חשבון

אחת הדרכים לקבלת החזרי מס היא כמובן בעזרת רואה חשבון, אנשים רבים בוחרים בדרך זו כיוון שהם לא מחזיקים בידע הנדרש או במוטיבציה שצריך על מנת לעבור את התהליך הבירוקרטי לבדם.לכן, פונים לרואה חשבון או ליועץ מס שיוכלו לבצע את התהליך עבורם ולהתעסק במילוי והגשת הטפסים הנדרשים לקבלת החזרי מס המגיעים להם.

אולם חשוב לציין שיכולות להתבצע טעויות בחישוב על ידי גורמים אלו שיכולים מעט לעכב את קבלת ההחזרים והתהליך כולו, אך רשות המסים עוזרת רבות לבעלי המקצוע על מנת להקל ולהנגיש את התהליך כמה שיותר.

 

חברות להחזרי מס

בעקבות הצורך ההולך וגדל בקרב אזרחים רבים המעוניינים לממש את זכויותיהם בנידון, הוקמו חברות רבות המתמחות ומתעסקות בתחום החזרי המס עבור האזרחים, החברות הללו למעשה יבצעו את התהליך כולו אל מול כל הגורמים הרלוונטים, לרבות השגת טפסים, מילוי הטפסים והגשתם לגופים הנדרשים.

החזר מס

 

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
הטבות מס
מדריך מקוצר להטבות מס

 עצמאים או שכירים, בין אם הם עוסקים פטורים ובין אם עוסקים מורשים, מקבלים הטבות מס בכל הנוגע לחסכונות פנסיוניים