נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונת עבודה ביטוח לאומי

תאונת עבודה ביטוח לאומי

מי שנפגע בתאונת עבודה, זכאי לגשת לביטוח הלאומי כדי להגיש תביעה לתאונת עבודה, וכך למצות את זכויותיו. זכויותיו של שכיר או אדם עובד הן להשתתפות הביטוח הלאומי בתשלומים שבעקבות התאונה, מתן קצבת דמי פגיעה ועוד. במאמר הבא נציג כיצד מגישים בקשת תביעה לתאונת עבודה, ומהן הזכויות שלכם בעקבות התאונה שחוויתם.

 

פגיעה במקום העבודה

כאשר אתם עובדים במקום עבודה, יש לכם ביטוח של הביטוח הלאומי. בכל חודש, ישנה הפרשה שיוצאת מהמשכורת שלכם, ומכיסו של בעל החברה או העסק, שדואגים לגבות אתכם מול הביטוח הלאומי. תאונת עבודה מתייחסת לכל תאונה שקרתה לכם במקום העבודה עצמו, בזמן העבודה, או בדרך הלוך או חזור למקום העבודה. כך למשל, אם נפלתם במדרכה בדרך למקום העבודה, נפצעתם ואינכם יכולים לעבוד כעת, אתם זכאים לפיצוי. כדי לקבל את הפיצוי, עליכם להגיש תביעה לביטוח הלאומי.

 

כנראה שתצטרכו עורך דין

תביעות ביטוח לאומי יכולות להיות דבר מסורבל ומסובך. הבירוקרטיה הדורשת מכם אינספור טפסים, קבלה והחזרה של הטפסים, יכולה לקחת חודשים, ולא מן הנמנע שבדרך תתייאשו לפני שתזכו לקבל מה שמגיע לכם. על כן, ישנם עורכי דין שנותנים שירות במטרה לסייע לכם לטפל בטפסים ולענות נכון, על הנהלים.

 

טופס דמי פגיעה – כיצד מחשבים ומגישים דמי פגיעה?

הטופס הראשון שתמלאו יהיה טופס דמי הפגיעה. דמי פגיעה הם תשלום הביטוח הלאומי, למי שנפגע בתאונת עבודה, עקב כך שאין ביכולתו להכניס שכר, כלומר – על אובדן שכרו. תשלום זה מביטוח לאומי, מתקבל בזמן שהעובד לא יכול להגיע לעבוד, על תקופה שבה הוא שוהה בבית. ניתן לקבל אותו לתקופה של עד 13 שבועות ו-91 ימים ממועד הפגיעה.

קודם כל נציין, כי מילוי והגשה של טופס דמי פגיעה, צריך להיות סמוך כמה שיותר למועד התאונה. אך עדיין, ניתן להגיש את הבקשה לתביעה עד 12 חודשים מיום התאונה. הטופס, נמצא באתר הביטוח הלאומי ודורש לצרף אליו גם טפסי אי כשירות עבודה, וטפסים נוספים שמעידים כי חלה תאונה.

דמי הפגיעה מחושבים על סך של 75% מההכנסה של הנפגע, בשלושת החודשים טרם התאונה. מי שקיבל נכות, בעקבות התאונה, רשאי לקבל גם קצבת נכות ממקום העבודה. אולם, מדובר בתהליך מסוג אחר.

 

קצבת נכות ממקום העבודה

את התביעה לקצבת הנכות ניתן להגיש רק לאחר הגשת תביעה לדמי פגיעה. כמובן, גם רק לאחר שאושרה בקשת דמי הפגיעה, כך שהוכח כי אכן התאונה שלכם גררה השלכות שמנעו מכם לעבוד. תביעה לקצבת נכות ממקום העבודה, ניתן להגיש גם אחרי שהנפגע חזר לעבוד בתום פרק זמן תשלום דמי הפגיעה.

אך גם כאן, התביעה חייבת לקרות בתוך 12 חודשים מהמועד לפגיעה. מי שהגיש תביעה לקצבה, ייקרא לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי. בוועדה יבחנו מה מצבו של התובע, ויקבעו האם מגיעים לו אחוזי נכות ובאיזו רמה. אחוזי נכות שונים מקנים הקלות בתשלומי מס ובמתן קצבאות.

תאונת עבודה ביטוח לאומי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת פיצויים
הטרדה מינית – יש מה לעשות

הטרדה מינית היא חוויה נוראית שעלולה לטלטל את חייו של הקורבן, לפגוע בקריירה שלו, לערער את אמונו באנשים ולגרום