נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה זמן לאחר הפטירה ניתן להתנגד לצוואה?

התנגדות לצוואה

המדינה מכירה בכך שלכל אדם יש את הזכות לקבוע מה יעשה עם הרכוש שצבר במהלך חייו לאחר מותו, והיא מאפשרת לכל אחד להשאיר אחריו צוואה שתקבע בדיוק את זה. למרות זאת, לפי עילות שונות, ניתן להתנגד לקיום הצוואה. במאמר הבא נבין תוך כמה זמן לאחר הפטירה ניתן להתנגד לצוואה שאדם השאיר אחריו.

 

מהי התנגדות לצוואה?

החוק בישראל מאפשר לכל אדם להשאיר אחריו צוואה. צוואה היא מסמך בעל תוקף משפטי, הקובע מה יבוצע עם העיזבון – הרכוש שצבר במהלך חייו אדם כלשהו, ונותר ללא בעלים לאחר מותו. כל עוד יש צוואה, שערוכה בצורה תקנית, יש לפעול לפיה. למרות זאת, עקב סיבות שונות, כמו הימצאות של צוואה נוספת, חשד לעריכת הצוואה תחת תנאים פסולים ואפילו בעייתיות בעדים שבפניהם נכתבה הצוואה, ניתן להגיש התנגדות לצוואה על מנת שלא ימלאו את הוראות הצוואה.

התנגדות לצוואה

הקשר שבין תאריך הפטירה למשך זמן ההתנגדות

רבים נוטים לחשוב שיש קשר בין תאריך הפטירה של המצווה לבין משך הזמן שניתן להגיש התנגדות לצוואה. למעשה, אין לגמרי קשר. עשוי להיות מצב שאדם נפטר במועד מסוים, אך הסביבה שלו, או אנשים שעשויים באופן תיאורטי להתנגד לצוואה, לא מודעים לכך. לכן, פרק הזמן שבו ניתן להגיש התנגדות לצוואה מתחיל סמוך לרגע בו הוגשה בקשה לצו קיום צוואה.

 

בקשה לצו קיום צוואה

ברגע שאדם נפטר, המדינה לא תממש את הצוואה שלו באופן מידי. כדי לממש צוואה וכדי שניתן יהיה להתחיל לחלק את העיזבון בצורה שציווה המנוח, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. הבקשה מוגשת אל הרשם לענייני ירושה. זהו הגוף האמון על ירושות וצוואות בישראל מטעם המדינה, והוא גם הגוף שיכול לאשר את הבקשה ולהוציא צו קיום צוואה.

התנגדות לצוואה

הודעה על צו קיום צוואה

כדי לתת הזדמנות הוגנת לאנשים שמעוניינים להתנגד לצוואה, וכדי שאכן יהיה ניתן לקיים את הצוואה כאשר אין חשש לעיוות רצון המנוח, ברגע שמקבל לידו הרשם לענייני ירושה בקשה לצו קיום צוואה, הוא צריך להוציא הודעה על כך. את ההודעה הוא יכול להוציא בעזרת אמצעי תקשורת שונים, כמו עיתונים. פומביות הפרסום מאפשרת למי שמעוניין להתנגד לצוואה לעשות זאת בטווחי הזמן שנקבעו בחוק.

 

זמן להתנגדות לצוואה

לפי החוק, ניתן להגיש התנגדות לצוואה תוך שבועיים מפרסום ההודעה בדבר בקשה לצו קיום צוואה. חשוב לשים לב שיש להגיש את ההתנגדות לרשם לענייני ירושה, במסגרת פרק הזמן שנקבע כאמור.

 

סיוע מאיש מקצוע

התנגדות לצוואה היא לא דבר פשוט, שכן בצד השני נמצאים אלו שמעוניינים לממש את הצוואה בצורה שבה היא מופיעה. לכן, כדי להתנגד לצוואה בצורה יעילה וכדי לעשות זאת במסגרת הזמנים הנכונה, מוטב להסתייע באיש מקצוע דמוי עורך דין לענייני משפחה.

התנגדות לצוואה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת פיצויים
הטרדה מינית – יש מה לעשות

הטרדה מינית היא חוויה נוראית שעלולה לטלטל את חייו של הקורבן, לפגוע בקריירה שלו, לערער את אמונו באנשים ולגרום

תאונת עבודה ביטוח לאומי
תאונת עבודה ביטוח לאומי

מי שנפגע בתאונת עבודה, זכאי לגשת לביטוח הלאומי כדי להגיש תביעה לתאונת עבודה, וכך למצות את זכויותיו. זכויותיו של