נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעי תאונות דרכים? מגיע לכם לקבל פיצוי הולם

שופט

הפיצויים עבור נפגעי תאונת דרכים הוסדרו בחוק מיוחד והם ניתנים על ידי חברות הביטוח שהנפיקו את פוליסת החובה לכלי הרכב שהיה מעורב בתאונה. הן הנהג והן הנוסע ברכב כמו גם, הולך רגל שנפגע יכולים להגיש תביעה. הפיצויים ניתנים לעיתים במסגרת פשרה עם חברת הביטוח ולעיתים לאחר תביעה ובפסיקת בית המשפט. במאמר זה נרחיב לגבי האופן שבו מחושבים הפיצויים.

 

פרמטרים לחישוב

הפרמטרים שנלקחים בחשבון בעת ביצוע חישוב פיצויים בתאונת דרכים הם גילו של הנפגע, האם הנכות הרפואית הינה זמנית או קבועה וגובה הנכויות הרפואיות. במסגרת החישוב נבדק גם מידת ההשפעה של הנכות הרפואית על יכולתו של התובע לעבוד לאחר התאונה. נבדקת בסיס השכר הממוצע של התובע ערב התאונה ואחוז הנכות התפקודית. מידע נוסף על חישוב הפיצויים כאן.

על מנת התביעה תצלח חשוב לשמור את כל המסמכים הרפואיים השונים לרבות, בדיקות, מרשמי תרופות, אישורי מחלה וכל דבר אחר שיעיד על עצם הפגיעה. יש להגיש את כל המידע לממונה מטעם בית המשפט על מנת להגיע למיצוי הזכויות מוקדם ככל שניתן.

 

תחשיב נזק

בניגוד לתביעות נזקי גוף אחרות, תביעות המתבססות על חוק הפיצויים לתאונות דרכים, בית המשפט הוא שממנה את המומחה הרפואי לצורך ביצוע תחשיב נזק מנומק. בתחשיב הנזק ישנה הזדמנות ראשונה למגיש תביעת פיצויים בתאונת דרכים לראות את סכום הפיצויים שלה הוא יהיה זכאי בתביעה.

חשוב להעביר את תחשיב הנזק מטעם התובע לעיון העו"ד על מנת שמלוא טענותיו של התובע יבואו לידי ביטוי בתביעה לבית המשפט.  ככל שמתחילים את התהליך של הגשת התביעה מוקדם יותר, כך היא תסתיים יותר מהר ולכן מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום מוקדם ככל שניתן.

 

מסלולי תביעה

ניתן לתבוע במסלול קצר כאשר התאונה הייתה קלה יחסית במסגרת מכתב דרישה מנומק לחברת הביטוח על מנת לקבלת פיצויים. במסלול זה סכום הפיצויים יהיה נמוך יחסית ומשך הזמן עד לקבלת הפיצויים עשוי להסתכם בחודשים בודדים מעת הגשת התביעה לחברת הביטוח. במסלול זה במידה וחברת הביטוח מאשרת את התביעה לא יהיה צורך להגיע לבית המשפט

 

מסלול בינוני או ארוך

במסלול הבינוני מוגשת תביעת תאונת דרכים לבית המשפט ולאחר משא ומתן עם חברת הביטוח, התביעה מסתיימת בהסדר פשרה. במסלול זה ניתן לרוב לקבל את הפיצויים בתוך שנה מהגשת התביעה. המסלול הארוך הוא מיצוי ההליך בבית המשפט עד לפסק דין והדבר עשוי להגיע גם לשלוש שנים מעת הגשת התביעה.

 

סיכום פיצויי תאונת דרכים

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בפרמטרים לפיצוי תאונת דרכים, מסלולי הפיצוי ותחשיב נזק. בכל מקרה של תאונה חשוב לתעד את זירת האירוע ולהתפנות לטיפול רפואי. יש גם לדווח למשטרה ולשכור עורך דין מקודם ככל האפשר. כפי שציינו, בית המשפט ימנה מומחה מטעמו לבחינת היקף נזקי הגוף ויש לשתף עמו פעולה ולמקסם את הפיצוי שיינתן בפשרה או בפסק דין.

מאזניים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת פיצויים
הטרדה מינית – יש מה לעשות

הטרדה מינית היא חוויה נוראית שעלולה לטלטל את חייו של הקורבן, לפגוע בקריירה שלו, לערער את אמונו באנשים ולגרום

תאונת עבודה ביטוח לאומי
תאונת עבודה ביטוח לאומי

מי שנפגע בתאונת עבודה, זכאי לגשת לביטוח הלאומי כדי להגיש תביעה לתאונת עבודה, וכך למצות את זכויותיו. זכויותיו של