נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא?

מומחה משכנתאות

שראלים רבים נמצאים במעין מרוץ עם עצמם. הם חוסכים כסף ודואגים להגיע לסכום כספי שיספיק להם עבור רכישת דירה. לישראלים רבים, רכישת דירה בישראל הפכה למעין "גביע קדוש", דבר חשוב שיש להגיע אליו בכל מחיר. מי שמצליחים להגיע להון העצמי הדרוש, יכולים לפנות אל הבנק ולבקש משכנתא. למעשה, רוב הישראלים רוכשים כיום דירה באמצעות משכנתא, אך האם חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא? תשובות במאמר.

 

ביטוח דירה

ביטוחים עובדים בצורה פשוטה. אנחנו משלמים מדי חודש פרמיה לסוכן ביטוח או לחברת הביטוח, ובתמורה, אם יקרה תרחיש כלשהו שייפגע במושא הביטוח, נוכל לקבל סכום כספי שיסייע לנו להתמודד עם הנזק. ביטוחים שונים ניתן לראות בתחום הבריאות, הרכב, אך גם כאשר רוכשים משכנתא ישנו ביטוח שעשוי להיות רלוונטי – ביטוח דירה.

ביטוח דירה היא ביטוח שמבטח את הדירה של האדם שרוכש את הביטוח. בעוד שסוכן ביטוח יוכל להסביר לכם את המשמעות הכללית של ביטוח דירה, מומחה משכנתאות יוכל להסביר לכם את היתרונות והחסרונות של ביטוח דירה בעת לקיחת משכנתא. חלק גדול מהישראלים שלוקחים משכנתא עושים גם ביטוח דירה, מסיבות שונות אותן נסביר בהמשך.

 

לקיחת משכנתא

לקיחת משכנתא בישראל היא לא דבר זר לחלק העיקרי של בעלי הדירות בארץ. משכנתא היא הלוואה שנותנים הבנקים ומאפשרת לישראלים לרכוש דירה גם אם אין להם מספיק כסף לכך באופן מידי. ישראלי שמעוניין ברכישה של נכס מסוים, כמו דירה, יכול לעשות זאת באמצעות לקיחת משכנתא, אם יש ברשותו סכום כספי של לפחות 25% משווי הנכס.

מי שייקבע אם תקבלו או לא תקבלו משכנתא הוא הבנק. הבנק יקבל את הבקשה שלכם לקבלת משכנתא וייבחן אותה באופן אישי. בין היתר, הוא ייבחן את היכולת שלכם להחזיר בסופו של דבר את ההלוואה שאתם עתידים לקבל ממנו.

 

הבנק יכול לקבוע

"בעל המאה הוא בעל הדעה", אומר המשפט הידוע, וכאשר מדברים על משכנתא, בעל המאה הוא בהחלט זה שקובע. הבנק לא רק ייקבע האם תקבלו ממנו הלוואה, הוא יכול להציב גם תנאים מסוימים לקבלת ההלוואה עצמה. אחד התנאים הללו הוא ביטוח משכנתא.

הבנק יכול לחייב אתכם לבצע ביטוח משכנתא, בצורה כזאת שאם לא תסכימו לתנאי הזה, הוא פשוט לא ילווה לכם את הכסף שאתם צריכים. ביטוח המשכנתא מורכב משני ביטוחים שונים: ביטוח חיים וביטוח דירה. זה אומר שאם הבנק רוצה, אתם חייבים לעשות ביטוח דירה.

 

היכן ניתן לעשות ביטוח דירה?

מה שהבנק לא יכול לקבוע הוא המקום בו תבצעו את הביטוח. ניתן לעשות ביטוח אצל הבנק דרך סוכן ביטוח או חברה איתה עובד הבנק. גם אתם לא מעוניינים בזה, תוכלו לפנות אל חברות ביטוח שונות בשוק ולקבל מהן הצעת מחיר.

ביטוח הבית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
ייעוץ משכנתאות
איך קונים דירה עם יוקר המחיה?

אחת הסוגיות הכלכליות הבוערות ביותר בתקופה האחרונה, היא סוגיית יוקר המחיה בכלל ומחירי הדירות בפרט. המחירים הולכים ומטפסים באחוזים

גרירת משכנתא
גרירת משכנתא

יש לכם דירה שרשומה על שמכם אך החלטתם למכור אותה? רוצים לקנות דירה גדולה וחדשה יותר כי מצאתם הזדמנות