נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך קונים דירה עם יוקר המחיה?

ייעוץ משכנתאות

אחת הסוגיות הכלכליות הבוערות ביותר בתקופה האחרונה, היא סוגיית יוקר המחיה בכלל ומחירי הדירות בפרט. המחירים הולכים ומטפסים באחוזים ניכרים עם כל שנה שחולפת והופכים את החלום לדירה פרטית לכמעט בלתי מושג. אז האם עלינו לוותר על החלום? או שאולי ניתן בכל זאת לקנות דירה גם בתקופה של יוקר המחיה?

 

השפעת יוקר המחיה על שוק הנדל"ן

המציאות הכלכלית המאתגרת בה אנחנו חיים, הביאה לכך שהמושג 'יוקר המחיה' הפך להיות מושג השגור בפי כולנו, כאשר אחד הביטויים המרכזיים ליוקר המחיה הוא מחירי הדירות, הנמצאים במגמת עלייה כבר מספר שנים והופכים את חלומם של זוגות רבים לחלום מרוחק וכמעט בלתי ניתן להשגה.

 

כיצד קונים דירה עם יוקר המחיה?

אין ספק כי יוקר המחיה מהווה מכשול משמעותי בדרך לרכישת דירה פרטית ויחד עם זאת, ישנן מספר אפשרויות לרכישת דירה גם במציאות של יוקר המחיה:

 

פתרונות מימון

הנגזרת העיקרית של מחירי הדיור הגבוהים, היא ההון העצמי הנדרש בכדי לקבל את הלוואת המשכנתא. בכדי להגדיל את ההון העצמי שלנו, ניתן לפנות לעזרת ההורים וקרובי משפחה אחרים, כאשר קיימת גם האפשרות להיעזר במומחה משכנתא מקצועי – אהד וייס – ייעוץ משכנתאות שימצא עבורכם פתרונות מימון חוץ בנקאיים משתלמים.

 

מחיר למשתכן

במטרה לבלום את מחירי הדיור הגבוהים, הגתה הממשלה את תכנית מחיר למשתכן, כאשר העומדים בקריטריונים, הנמדדים בעיקר על פי סטאטוס משפחתי וזכויות / בעלות על נכס קיים, יוכלו ליהנות מהאפשרות לרכוש דירה במחיר מופחת באופן משמעותי ממחיר השוק.

 

למה חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות מומחה?

מלבד עצם העניין של גיוס ההון העצמי הנדרש לרכישת הדירה, חשוב לקחת בחשבון גם את נושא המשכנתא והתשלומים החודשיים הנלווים, אשר ילוו אותנו לאורך השנים הבאות. לפיכך, חשוב יהיה להיעזר ביועץ משכנתאות מומחה, אשר יבנה עבורנו את התמהיל המתאים ביותר, הן בהתאם למצבנו המשפחתי והן בהתאם למצבנו הכלכלי.

 

מה ההבדל בין יועץ משכנתאות פרטי ליועץ משכנתאות של הבנק?

לא מעט אנשים נוטים להסתמך על יועץ המשכנתאות שנמצא בבנק, מבלי להבין את החשיבות של קבלת ייעוץ מיועץ משכנתאות פרטי. נטייה זו נובעת מכך שאותם אנשים לא מבינים את ההבדל הקיים בין השניים.

כך, בעוד שיועץ משכנתאות של הבנק מחויב לאינטרס העסקי של הבנק בו הוא עובד, הרי שיועץ משכנתאות פרטי מחויב לאינטרס שלכם בלבד ויתרה מזאת, יוכל להשיג לכם מספר הצעות מבנקים שונים, כך שכח המיקוח שלכם יגדל בהתאם ויביא לכך שתקבלו את הלוואת המשכנתא המשתלמת ביותר.

 

לסיכום

אחד הביטויים המרכזיים ליוקר המחיה הוא מחירי הדיור, ההופכים את חלומם של זוגות רבים לדירה משלהם, לחלום הנראה שאינו בר השגה. יחד עם זאת, קיימות מספר אפשרויות לרכישת דירה בתקופה של יוקר המחיה וביניהם: התייעצות עם מומחה משכנתאות שיכוון אתכם לפתרונות מימון מתאימים וכן, באמצעות תכנית מחיר למשתכן.

לקנות דירה בעלות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
גרירת משכנתא
גרירת משכנתא

יש לכם דירה שרשומה על שמכם אך החלטתם למכור אותה? רוצים לקנות דירה גדולה וחדשה יותר כי מצאתם הזדמנות