נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שצריך לדעת על משכנתא הפוכה

כל מה שצריך לדעת על משכנתא הפוכה

 

משכנתא הפוכה היא אכן שונה והפוכה מכל מה שאנו מכירים בהלוואות המשכנתא הרגילות. מדובר במשכנתא בה הלווה לא נדרש להחזר חודשי קבוע. הוא מקבל את כספי ההלוואה אך הוא לא צריך להוכיח הכנסות. החזר ההלוואה מתבצע על ידי היורשים ולכן ניתן לקבל הלוואה זו רק מגיל שישים ומעלה. ריכזנו כאן עבורכם את מה שחשוב לדעת על משכנתא הפוכה. 

 

מה זה משכנתא הפוכה?

בגיל השלישי לא מעט פנסיונרים מגלים שהגיעו לפת לחם וכדי לכלכל את עצמם בכבוד הם זקוקים לתוספת הכנסה. הם פונים לקבל החזרי מס להם הם זכאים, אך עדיין, הקומץ לא משביע את הארי ולא מעט מבוגרים נעזרים במשכנתא הפוכה. צירפנו עבורכם קישור לקבלת החזר מס https://nadlan-tax.co.il.

מדובר בהלוואת משכנתא הניתנת לבן שישים ומעלה שישי לו נכס נדל"ן משלו. תמורת קבלת המשכנתא, הגוף המלווה ממשכן את הנכס וכך הלווה נהנה מכסף נזיל על חשבון הנכס בו הוא גר. את המשכנתא ההפוכה הלווה עצמו לא מחזיר ולאורך כל חייו הוא ממשיך להנות מכספי ההלוואה מבלי לקבל דרישה לתשלום הכסף. רק לאחר המאה ועשרים שלו יורשיו מקבלים דרישה לתשלום תוך שנה מיום הפטירה. במקרה כזה יש ליורשים 2 אופציות.

מה זה משכנתא הפוכה

איך יורשים יכולים לפרוע משכנתא הפוכה?

לאחר הפטירה היורשים מקבלים דרישה לתשלום החוב תוך שנה. במקרה כזה הם יכולים לפרוע את המשכנתא מיידית או למחזר אותה למשכנתא רגילה אותה ישלמו כל היורשים. באם חוב המשכנתא לא יסודר בתוך פרק הזמן שהבנק הקציב לכך, הוא יהיה רשאי למכור את הנכס ולכסות את יתרת החוב.

איך יורשים יכולים לפרוע משכנתא הפוכה

יתרונות וחסרונות משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא מוצר שנוי במחלוקת. כמו כל דבר בחיים, יש לה צדדים לכאן ולכאן.

יתרונות משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה מאפשרת לבני שישים ומעלה להתכלכל בכבוד. הם לא מגיעים לפת לחם תודות להלוואה המתקבלת. הם יכולים לממש חלומות באמצעות הכסף שהם מקבלים ובכלל, הם לא טרודים בהחזר חודשי קבוע כמו כל הלוואה אחרת.

תנאי הלוואת משכנתא הפוכה הם גמישים וכך הלווה הוא זה שבוחר אם לקבל את המשכנתא בפעימה חודשית קבועה או בתשלום אחד גבוה.

 

חסרונות משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה בכל זאת סובלת מחסרונות לא מעטים. פעמים רבות עצם מישכון הנכס מתסיס את בני המשפחה היורשים העתידיים. גובה הריבית על הלוואת משכנתא הפוכה הוא יקר יחסית. לא הרבה אנשים לא מבינים כי הריבית עצמה לא מפסיקה לתפוח, גם בזמן שהלווה לא משלם החזר חודשי, הריבית צוברת ריבית דריבית ומדובר בהחזרים מייקרים.  כדי לקבל ריביות ותנאים טובים חשוב להיעזר באיש מקצוע העוסק בתחום.

יחד עם זאת, משכנתא הפוכה מצריכה תשלום עלויות נלוות כמו כל משכנתא אחרת, הלווה יצטרך לשלם לשמאי מקרקעין, עורך דין וכו'.

כל מה שצריך לדעת על משכנתא הפוכה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
גריל גז
עלות המוצרים של וובר

וובר היא חברה אמריקאית המייצרת גרילים ומוצרים לבישול חיצוני. החברה נוסדה בשנת 1952 על ידי George Stephen והיא נחשבת לאחת

קונה זהב
הכל על קניית זהב

מרבית המשקיעים בזהב הגיעו אל התחום מבלי שהיה להם ידע מעמיק אודותיו בתחילת הדרך. שכן, בתי הספר והמסגרות החינוכיות

איש נדלן
אחזקת מבנה לאחר שיפוץ

עריכת שיפוצים במבנה, נועדה בדרך כלל להחזיר אותו למצב הדומה למצבו כאשר היה חדש. לחילופין, שיפוצים במבנה נועדו לשיפור