נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך קובעים את מס השבח בפרויקט תמ"א 38?

מַס

תמ"א 38 – תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה – היא אוסף התקנות שבתפקידן לטפל בסיכונים הנשקפים ממבנים בשעת רעידת אדמה. במהלך הפרויקט, יש לחדש ולחזק דירות קיימות. מה זה אומר לגבי נושא המיסוי? פרטים לפניכם.

 

תמ"א 38 בירושלים – נעים להכיר

תכנית תמ"א 38 בישראל אושרה כבר ב2005, אך תמ"א 38 בירושלים הובאה לאישור רק בשנת 2014, זאת לאחר שהוועדה המחוזית גיבשה את הכללים והקווים המנחים ליישומה של התוכנית ברחבי העיר.

 

רגע… מה זה תמ"א 38?

תמ"א 38 היא תכנית ממשלתית, שמטרתה המרכזית היא לחזק מבנים וותיקים בפני רעשי אדמה. בכדאי לאפשר את תהליך החיזוק, הגתה הממשלה תכנית שתאפשר לדיירי הבניין לשלם עבור העבודות באמצעות זכויות בנייה שיינתנו לקבלן לבניית דירות חדשות בבניין ומכירתן ברווח, כך שהדיירים לא ידרשו לשלם מכספם עבור עבודות החיזוק והבנייה.

 

איך כל זה קשור למס שבח?

"מס שבח" הוא המקביל למס הכנסה בעולם המקרקעין. אדם אשר קונה דירה במחיר מסוים יכול למכור אותה כעבור מספר שנים עם רווח. הרווח הזה נקרא "שבח", ועליו מוטל המס שנקרא "מס שבח". אחוז מס השבח נקבע על פי מדרגות מס שונות, אשר מושפעות בעיקר ממועד רכישת הנסח ביחס למכירתו.

 

מס שבח בפרויקט תמ"א 38

יזמים או בעלי דירות שמחליטים לקחת חלק בפרויקט תמ"א 38, צריכים לקחת בחשבון את השפעתו של מס השבח על העסקה, ואת כלל הנתונים. למשל, יש להכיר את העובדה שפטור במס שבח תקף רק בכמרית דירה קיימת העומדת בתנאי החוק. כלומר, במכירת זכויות בנייה – לא יתקיימו הפטורים המוכרים של מס שבח. פטור יכול להתקדם, לדוגמה, על שווי הדירה, אך לא רק שווי זכויות הבנייה.

 

איך יחושב מס השבח על אותן הזכויות?

חישוב מס השבח יעשה לכל אחת מהדירות בנפרד. יש להחשיב את החלק היחסי בזכויות השנייה המשותפות השייך לבעלי אותה הדירה. את הסכום הנ"ל, יש להפחית מתוך שווי אותן הזכויות ביום המכירה (העברת הזכות ליזם בפרויקט תמ"א 38). הרווח שנוצר הוא השבח. לאחר שנת 2001, המס יחושב בשיעור של 20%.

 

תמ"א 38 בעיר ירושלים – התייעצו עם המומחים

נושא המיסוי ומס השבח בפרט בפרויקטים שונים הוא נושא מורכב, שעל מנת להבינו לעומק יש להיעזר במומחים אשר יהיו סבלניים לשאלותיכם ויתנו לכם את המידע הנכון, המדויק והאמין ביותר. לקבלת תשובות לכל שאלה או התלבטות, התייעצו עם חברת 'טרא (התחדשות)'.

'טרא (התחדשות)' היא החברה המובילה בתחום. מדובר בחברה יוזמת הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית בירושלים מזה שנים. 'טרא (התחדשות)' מאופיינת בחוסן כלכלי וחוסן עסקי, ומאחוריה שנים רבות של ניסיון ועשייה בתחומי תכנון, ניהול וביצוע פרויקטים בעולם ההתחדשות.

פנו לסוכן על מנת לענות לשאלותיכם ולהפיג את חששותיכם!

פרויקט מגורים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן
בדק בית
הכל על בדק הבית

עומדים לרכוש או למכור נכס? אל תעשו דבר לפני שביצעתם בדק בית. פלס שירותי בדק בית יגנו עליכם מפני