נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מכירת בית עם מתווך או בלי – מה עדיף?

צרור מפתחות ובית

מכירת בית אינה משימה פשוטה. קניית בית, בין אם להשקעה או למגורים, היא אירוע מורכב המצריך לקיחה בחשבון של מספר רב של פרמטרים, ועל כן מרבית הקונים אינם חותמים על עסקה בפזיזות. בהתאם לכך, המוכרים צריכים להתאמץ על מנת למכור את מרכולתם ולהיפרד מהבית. לכן רבים מהם נעזרים בשירותיו של מתווך מקצועי. במאמר הבא נעסוק בדילמה הנצחית שמלווה כל מוכר דירה – האם להיעזר במתווך או לא?

 

אין חכם כבעל ניסיון

מכירת בית שונה ממכירה של כל מוצר אחר. רכישת בית היא קנייה בעלת משמעויות עמוקות עבור הקונה: כלכליות, גיאוגרפיות, אישיות ועוד. על כן מדובר בקנייה שנעשית לרוב לאחר מחשבה רבה. מכיוון שכך הדבר, מוכר בית אינו יכול להסתפק בתליית שלט למכירה בחצר הבית ולקוות שהרוכשים ינהרו אליו. עליו לפרסם את הבית באופן נכון ובבמות רלוונטיות, להציע מחיר מתאים ולהפוך את הבית לאטרקטיבי עבור קונים פוטנציאליים שבאים להסתכלות.

כל אלו משימות לא פשוטות עבור כל אחד – סיוע מקצועי בהחלט יכול לעזור בהם. על כן מוכרי בתים רבים נעזרים במתווכים במלאכת מכירת הדירה. מתווכים מקצועיים ובעלי ניסיון, כפי שניתן למצוא למשל באתר https://www.proagents.co.il, יכולים לעזור לבעל הבית להגיע לעסקה מקסימלי עם מינימום עבודה מצדו.

 

לזכות בכל הקופה

מתווכים לא מבצעים את עבודתם בהתנדבות כמובן. לרוב מקובל שמתווך מקבל אחוז מסוים מסך המכירה בעבור חתימת עסקה (כפי שהוגדר מראש בהתקשרות בינו ובין בעל הבית). כאן למעשה גלום החיסרון העיקרי במתווכים – הם מורידים את הרווח הנקי של המוכר ולא מאפשרים לו "לזכות בכל הקופה" כתוצאה מהמכירה.

מנגד יש לציין, שמתווכים יכולים לחסוך לא מעט כסף בעזרת ייעוץ אפקטיבי. לדוגמא, מתווכים יכולים לייעץ למוכר כיצד לשפץ את הבית במינימום עלות ובצורה שתמשוך את הלקוחות באופן המיטבי. בנוסף, מתווכים חוסכים זמן ומאמץ רבים מצידו של המוכר – הם מתעסקים במקומו בתקשורת עם המסתכלים, אחראים על הפרסום במדיות השונות ומאפשרים לו להתפנות לעיסוקיו. זאת ועוד, מאחר ומתווכים נהנים מאחוז על העסקה, יש להם אינטרס למכירה במחיר גבוה ככל האפשר. מתווכים המבינים בנעשה בשוק הנדל"ן יכולים לסייע למוכר בקביעת מחיר רלוונטי שיהיה אטרקטיבי עבור הרוכשים אך עם זאת עדיין משתלם לבעל הבית.

 

מרבה בתים מרבה מתווכים

ניתן לראות שבמקרים רבים כדאי להיעזר בשירותיו של מתווך על מנת להשיג עסקה טובה במהירות. הדבר נכון עוד יותר כאשר מדובר במוכרים בעלי נכסים רבים המפוזרים במקומות שונים. במקרים אלו מתווך יכול לחסוך רבות למוכר, שלא בהכרח בקי בנעשה באזור בו ממוקם הנכס שלו. אם מכירת בית היא אירוע מורכב הרי שמכירת מספר בתים היא עניין מורכב עוד יותר. היעזרות בשירותי תיווך עבור הנכסים עשויה לחסוך למוכר נסיעות מתישות, וכן יכולה לעזור לו להימנע מטעויות אסטרטגיות בעת המכירה.

 

לחיצת יד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן
בדק בית
הכל על בדק הבית

עומדים לרכוש או למכור נכס? אל תעשו דבר לפני שביצעתם בדק בית. פלס שירותי בדק בית יגנו עליכם מפני