נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רגע לפני סוף השנה: בואו נבין את הדוח השנתי לעסק

מחשבון

סוף השנה מגיע, ואיתו גם הדוח השנתי לעסק. לפי החוק, עסקים שונים צריכים לפרסם בסוף השנה את הדוח השנתי שלהם, הכולל הוצאות, הכנסות ורווחים. דוח שנתי לעסק יכול להוות מטרד או כאב ראש לבעלי עסקים רבים, שמעדיפים להתעסק בעסק עצמו ולא בכל הבירוקרטיה, איך הדבר בלתי נמנע, ותמיד כדאי להיות בעלי בקיאות מסוימת בנושא כל כך חשוב.

 

דוח שנתי לעסק

לפי החוק, כל בעל עסק מחויב להגיש דוח שנתי לעסק בגין הכנסות העסק וההוצאות של העסק במהלך שנת המס. שנת מס בישראל היא שנה קלנדרית, כלומר שנה הנספרת החל מהראשון בינואר ועד ה-31 בדצמבר. הדוח מוגש לרשות המיסים, שמתוקף החוק אמונה על בדיקת הפרטים השונים שעולים בדוח.

לאחר בדיקת הדוח על ידי רשות המיסים, יוחלט האם בעל העסק שילם בדיוק את כמות המס שהוא היה צריך לשלם, האם בעל העסק שילם יותר מדי מס, ועל כן צריך להחזיר לו כספים או שדווקא בעל העסק שילם פחות מיסים מאשר הוא היה אמור, ולכן עליו לשלם עוד מס למדינה. לכן, דוח שנתי לעסק חשוב מאוד, שכן הוא ישפיע באופן ישיר על כספיו של בעל העסק, לטוב או לרע.

 

מי מחויב להגיש את הדוח?

דוח שנתי לעסק היא חובה של כל בעל עסק בישראל. עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ – לא משנה מה הצורה של העסק, כל סוג עסק מחויב בהגשת דוח זה לכל שנת מס נתונה.

עסקים בעלי הכנסה קטנה, כלומר הכנסה שנתית שאינה עולה על 60,000 שקלים, יכולים להגיש לפי החוק דוח מקוצר, שקל יותר למילוי וכולל פחות בירוקרטיה.

 

מועדי הגשת הדוח

דוח שנתי לעסק מוגש לכל שנת מס נתונה. למשל, דוח שנתי לשנת המס של שנת 2022, הוא דוח שנתי שצריך לכלול את ההכנסות של העסק וההוצאות שלו מהראשון בינואר 2022 ועד ה-31 בדצמבר 2022.

את הדוח יש להגיש עד ה-30 באפריל של השנה העוקבת לשנת המס. כלומר, דוח לשנת המס 2022 יוגש עד ה-30 באפריל של שנת 2023, אלא אם רשות המיסים הנחתה אתכם אחרת, או אם הגשתם בקשת הארכה שאושרה על ידי פקיד שומה.

 

איך מגישים את הדוח

אם בעבר את הדוח היה צריך להגיש באופן פיזי אל רשות המיסים, דרך תיאום פגישה או שליחת פקס, כיום ניתן להגיש את הדוח בצורה מקוונת באתר רשות המיסים (טופס 1301). ניתן להיעזר באתר על מנת למלא את הדוח.

 

קבלת עזרה במילוי הדוח

רשות המיסים לא מציעה עזרה לבעלי העסקים במילוי הדוח, פרט להסבר הניתן באתר. אם ברצונכם למלא את הדוח עם איש מקצוע שיוכל לסייע לכם במיצוי הזכויות החוקיות שלכם, תוכלו לעשות זאת עם רואה חשבון הבקיא במילוי דוחות שנתיים לעסקים.

מטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
עֵסֶק
מי צריך להוציא רישיון עסק?

בישראל, עסקים מסוימים נדרשים לקבל רישיון עסק לפני שהם יכולים לפעול כחוק. רישיון עסק הוא מסמך משפטי המאפשר לעסקים