נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונת דרכים ללא ביטוח – האם אפשר לקבל פיצויים                   

תאונת דרכים ללא ביטוח - האם אפשר לקבל פיצויים                   

כידוע, אחזקה של רכב נחשבת להוצאה כלכלית די גבוהה. מחירי הדלק עולים מידי תקופה והטסטים שוחקים אותנו מבחינה כלכלית .כל אחד מכיר את התחושה הזו, המרדף אחרי המשכורת הבאה תוך ניסיון תמידי לחסוך בהוצאות. במקרים מסוימים, יש מי שבוחרים לנסות ולחסוך בהוצאות הרכב. הכוונה לנהגים שבוחרים לנהוג ברכב האישי שלהם ללא ביטוח רכב בתוקף.

מדובר בפעולה לא אחראית בלשון המעטה שעשויה להביא להשלכות קשות בסופו של דבר. במידה ובחרתם לנהוג ללא ביטוח, כדאי שתקראו את השורות הבאות. בהן נציין בפניכם את המידע הנוגע לתאונות דרכים ללא ביטוח והזכאות לקבלת פיצויים במקרה שכזה.

 

האם קיימת בישראל חובת ביטוח רכב?

נהיגה ללא ביטוח בתוקף אינה כדאית מבחינות רבות, אבל האם היא נחשבת לחובה? התשובה לכך היא – כן, בהחלט. כל נהג צריך להיות מבוטח על ידי ביטוח חובה (כבר מהשם שלו אפשר להבין שמדובר בביטוח הכרחי). נהג שנתפס בזמן נהיגה ללא ביטוח חובה בתוקף, צפוי להליכים משפטיים ולקנסות כבדים.

אם חשבתם שאין זה חובה לערוך ביטוח, דעו כי מדובר בביטוחים "צדדיים" כמו ביטוח צד ג' וביטוח מקיף (אלו ביטוחים שניתן להוסיף, אך הם אינם ביטוחי חובה). אי ביטוח הרכב בביטוחים הצדדים נחשבת לעבירה "כלכלית" בלבד.

 

נהיגה ללא ביטוח בתוקף  לא משתלמת

במידה והיית מעורבת בתאונת דרכים והתגלה כי אתה נוהג ללא רישיון בתוקף, הדבר עשוי לפגוע בך מבחינה משפטית וכלכלית. היעדר הביטוח צפוי להוסיף סעיף נוסף לאישומים שיופיעו נגדך. הכוונה היא שכל עבירת תנועה שתעשה, תהפוך לחמורה יותר במצב שבו תהיה ללא פוליסת ביטוח החובה.

הנקודה הזו עשויה להוות הבדל בסופו של דבר בין כמה נקודות שתקבל לבין שלילה של הרישיון. במצב שכזה, ראוי שתתייעץ בהקדם עם עורך דין תאונות דרכים שילווה אותך בתהליך זה.

 

האם ניתן לקבל פיצויים במקרה של תאונת דרכים ללא ביטוח?

עברת תאונת דרכים ואין לך ביטוח חובה? סביר להניח שהשאלה הראשונה שאתה שואל את עצמך היא: "האם אני זכאי לפיצויים?".
ראוי לציין כי במקרה שאתה הפוגע ונהגת ברכב שלא היה מכוסה בביטוח חובה בתוקף או שהביטוח אינו מכסה את התאונה, הנוסעים ששהו אתך ברכב והולך הרגל שנפגעו יכולים להגיש תביעה נגד קרנית (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים). מדובר בקרן שהוקמה למטרה זו במיוחד

. חשוב שתדעו כי סעד זה אינו מכסה אותך, הנהג. אתה צפוי להיכנס לבור כלכלי שקשה מאוד לצאת ממנו. אם עברת תאונת דרכים ללא ביטוח, עלייך לפנות בהקדם האפשרי להתייעצות עם עורך דין שמתמחה בתאונות דרכים. כך תוכל להיות בטוח שאתה מקבל את הליווי המתאים ושנעשים כל המאמצים כדי לבדוק כיצד ניתן לפעול מעתה והלאה.

תאונת דרכים ללא ביטוח - האם אפשר לקבל פיצויים                   

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת פיצויים
הטרדה מינית – יש מה לעשות

הטרדה מינית היא חוויה נוראית שעלולה לטלטל את חייו של הקורבן, לפגוע בקריירה שלו, לערער את אמונו באנשים ולגרום

תאונת עבודה ביטוח לאומי
תאונת עבודה ביטוח לאומי

מי שנפגע בתאונת עבודה, זכאי לגשת לביטוח הלאומי כדי להגיש תביעה לתאונת עבודה, וכך למצות את זכויותיו. זכויותיו של