נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רווח בקניית רכבים היברידיים – כדאי לדעת

מכונית ראשית

כשאדם בא לרכוש רכב, סביר להניח שהוא יתעניין בנתונים הטכניים שלו, במחיר שלו, בחברה שייצרה אותו, בשנת הייצור שלו או במספר הקילומטראז' שהוא צבר (במידה ולא מדובר ברכב מהניילונים). סביר להניח שהאדם הממוצע לא יתעניין בכמה הרכב שהוא עתיד לקנות מזהם את האוויר. במאמר זה נסביר מדוע כדאי להתעניין גם בנושא זה – וכן, יש בכך גם חיסכון כספי משמעותי.

רכב חסכוני בדלק

רכב היברידי הוא רכב בעל שני מנועים שונים – אחד מהם הוא מנוע בעירה רגיל (לרוב מבנזין) והשני הוא מנוע חשמלי. הרכב פועל כמו כל רכב רגיל, אין צורך להטעין אותו בתחנה חשמלית ייעודית. מבחינת תפעול הרכב, לא תרגישו כלל בהבדל.

מתי כן תוכלו להרגיש שמדובר ברכב ייחודי? בצריכת הדלק. רכב היברידי נחשב לחסכוני יותר בדלק, במיוחד בשטח עירוני שמאופיין בעמידה ממושכת בפקקי תנועה. בתנאים אלו המנוע החשמלי נכנס לפעולה, כך שבנוסף לחיסכון בדלק – תשמעו גם פחות רעש וטרטורים מהמנוע.

תרומה לסביבה ירוקה יותר

בראש ובראשונה, הרווח מרכישת רכב היברידי הוא תרומה משמעותית לאיכות הסביבה – ביחס לרכב רגיל שפועל כולו על דלק. זיהום האוויר שנפלט מהמנוע קטן יותר, עקב השימוש במנוע חשמלי כחלק אינטגרלי מהרכב.

גם אם אתם לא מגדירים את עצמכם כאנשים שמתעניינים באיכות הסביבה, ואפילו אם אתם בדיוק בדרככם להשתמש בכלים חד פעמיים – חשוב לפחות להכיר את המשמעויות של הנושא. פליטת זיהום אוויר מרכבים הוא אחד מהגורמים להתחממות הגלובלית, שבסופו של דבר פוגעת באיכות החיים של כולנו (ובעיקר – תפגע באיכות החיים של ילדינו ונכדינו).

החזר מס על רכב היברידי

אם נושא איכות הסביבה פחות מדבר אליכם, וגם החיסכון בדלק לא הצליח לשכנע אתכם – ודאי תשמחו לשמוע שבקניית רכב היברידי מרוויחים גם החזר מס!

תשלום המס הוא הגורם המשמעותי ביותר לכך שמחירי הרכב בישראל הם גבוהים מאוד. המס שתאלצו לשלם על רכישת רכב חדש עומד על 83%, שזהו סכום מס אסטרונומי. נכון לשנת 2019, המס על רכב היברידי עמד על 30%. ההבדל הכספי בפועל הוא עצום, ויכול לעמוד על כמה עשרות אלפי שקלים.

במידה וקניתם רכב היברידי ומסיבה כלשהי שילמתם עליו מס מלא, ייתכן ואתם זכאים להחזרי מס בגין ההפרש. גם אם כבר עברו מספר שנים מאז שרכשתם את הרכב ההיברידי, ניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן רטרואקטיבי.

רכב היברידי – להנות מכל העולמות

אם כן, ניתן לראות שברכישה של רכב היברידי יש בעיקר יתרונות. אמנם ייתכן שמחיר השוק שלו יהיה יקר יותר, אך ההפרש יתקזז עם החסכון בדלק והחזר המס – ואף יהפוך את הרכישה למשתלמת ביותר!

בקניית רכב היברידי תוכלו גם להנות מרווח כספי לא זניח, וגם לשמור על סביבה ירוקה ונקייה.

מכונית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
מטבעות
3 דרכים בטוחות להשקעה

כל משקיע מחפש את הדרך הבטוחה ביותר לגרום לכסף שלו לעבוד בשבילו. לא פעם ולא פעמיים שומעים על השקעות