נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קצת על פוליסות ביטוח סיעודי

IO-Images / Pixabay

החיים עלולים להביא עמם כל מיני התמודדויות, חלקן לא פשוטות בכלל. חלקנו נתקלים בצורך לטפל ולסעוד אדם שאיבד את יכולתו לתפקד באופן עצמאי. במקרים כאלה, עלול המצב להיות הורה שלנו או אפילו אדם צעיר שנסיבות חייו הביאו אותו למצב כזה. טיפול באדם כזה דורשים הבנה בתחומים רבים – העסקת עובד, סיעוד צמוד, שיקום לאחר אשפוז, קצבאות, גמלאות ועוד. במאמר הבא תוכלו למצוא דרך להיערך לטיפול באדם סיעודי וזאת דרך רכישת פוליסות ביטוח.

 

מהי הגדרת החולה הסיעודי ?

על פי הגדרה של ביטוח סיעודי, חולה סיעודי הוא אדם שאינו מסוגל לבצע פעולות יומיומיות לבדו וזקוק להשגחה וכמו כן תפעול יומיומי של צרכים וסיוע שותפים. יש להדגיש שמדובר בפעולות כמו, אכילה, מקלחת, שכיבה, הליכה ובנוסף גם תשושי נפש שמתקשים לתפקד. קיימת הגדרה נוספת של חולה סיעודי שמתארת אדם עם מחלה קשה או פציעות.

 

מה יש לשאול לפני שרוכשים פוליסת ביטוח סעודית

ישנם כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב:

  • מהו גובה התשלום שתקבלו מחברת הביטוח במקרה של מצב סיעודי והבטחת ערכו של התשלום.
  • במידה ותצטרכו טיפול סיעודי, במשך כמה שנים חברת הביטוח תשלם?
  • מהי תקופת הזמן שתצטרכו להמתין מהרגע בו הוגדרתם חולים סעודיים עד קבלת הסיוע מהביטוח.

 

ביטוח סיעודי פרטי וקבוצתי

ביטוח סיעודי פרטי

הינה פוליסה נפוצה הנעשית מול חברות הביטוח הקיימות בתחום. באופן עצמאי רוכש המבוטח את הכיסוי. לפי גיל המבוטח נקבעת הפרמיה החודשית. ביטוח סיעודי פרטי הינו חוזה מחייב בין חברת הביטוח לבין המבוטח שרכש את הביטוח. פוליסת הביטוח הינה לכל חיי המבוטח ותנאי הפוליסה קבועים מראש – ולכן גם מי שיצטרף בגיל צעיר יותר ישלם פחות.

ביטוח סיעודי קבוצתי

בארגונים גדולים לעיתים מוצע ביטוח סיעודי קבוצתי במחירי פרמיות נמוכים יותר. הפוליסה קבועה והתשלום החודשי עולה עם הגיל. האופציה הזו הייתה אטרקטיבית מאוד אולם עקב תקנות חדשות משנת 2014 לא יתאפשרו יותר ביטוחים סיעודיים קבוצתיים. כיום קיים ביטוח סיעודי קבוצתי המשווק ומופעל על ידי חברות ביטוח שהגיעו להסכם עם קופות החולים. ההסכם הינו לזמן מוגבל, הפרמיה משתנה עם השנים וההסכמים נקבעים עבור כל המשתתפים באחידות.

 

מה נותן הביטוח הסיעודי ?

ביטוח סיעודי הינו למעשה פוליסת ביטוח במסגרתה אדם משלם פרמיה חודשית וחברת הביטוח מתחייבת לשלם לו גמלה חודשית במידה והוא נקלע למצב סיעודי ובהתאם לתנאי פוליסת הביטוח. חשוב לדעת שהביטוח אינו מתחייב לכסות את כל היקף השירות אלא רק את הסכומים שנקבעו בפוליסה. בהרבה מן המקרים יש להציג לחברה קבלות מטיפולים כדי לקבל זיכוי.

 

חובה לקרוא את האותיות הקטנות

כל חברה וכל פוליסה קובעת תנאים שונים. חובה לבדוק לעומק ולקרוא את כל האותיות הקטנות, לפני שחותמים על הפוליסה. מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום.

ליחצת ידיים דרך לפטופ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
גריל גז
עלות המוצרים של וובר

וובר היא חברה אמריקאית המייצרת גרילים ומוצרים לבישול חיצוני. החברה נוסדה בשנת 1952 על ידי George Stephen והיא נחשבת לאחת

קונה זהב
הכל על קניית זהב

מרבית המשקיעים בזהב הגיעו אל התחום מבלי שהיה להם ידע מעמיק אודותיו בתחילת הדרך. שכן, בתי הספר והמסגרות החינוכיות

איש נדלן
אחזקת מבנה לאחר שיפוץ

עריכת שיפוצים במבנה, נועדה בדרך כלל להחזיר אותו למצב הדומה למצבו כאשר היה חדש. לחילופין, שיפוצים במבנה נועדו לשיפור