נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פתיחת קופת גמל- כך תעשו את זה נכון

קופה

חיסכון בקופת גמל להשקעה יש יתרונות רבים, מאפשר לחסוך לטווח ארוך או קצר ולעזור לנו להיות מוכנים לכל מצב.

אז מהי קופת גמל ואילו הטבות היא מציעה? רוצים לפתוח קופת גמל ולא בטוחים כיצד? הנה כל מה שחשוב לדעת.

 

מהי קופת גמל ולמי היא מתאימה

קופת גמל הינה קופת חיסכון לטווח ארוך, בה נהנים מהטבות מס ומאפשר לחסוך כספים לגיל הפרישה.
חיסכון בקופת גמל מתאים ללקוחות עצמאים וללקוחות שכירים בעלי רמות סיכון שונות ובעצם לכל מי שמעוניין לחסוך עבור עתידו או עבור ילדיו ולהגדיל את החסכונות המיועדים לפרישה או לכל מטרה אחרת, כאשר ניתן לבחור את מסלול ההשקעה המתאים ביותר ממגוון מסלולים שונים, והגמישות היא מלאה ומותאמת ליכולות ולמטרות החוסכים.

 

הטבות קופת גמל ותיקון 190

בשנת 2012, נכנס לתוקף תיקון 190 לפקודת מס הכנסה המאפשר לחסוך כספים לגיל הפנסיה באמצעות קופות גמל ולהנות מדמי ניהול נמוכים יותר, לצד הטבת מס משמעותית מאוד לחוסכים וליורשים שלהם, ואפשרות למשוך את הכסף מקופת הגמל ניתן למשוך בכל גיל ולא רק בגיל הפרישה. מי שמעוניין לחסוך בקופת הגמל החדשה עד לגיל פרישה ייהנה משתי הטבות מס:
* פטור ממס רווח הון על הרווחים של הקופה- ניתן למשוך את הכסף שנצבר במשיכה הונית בכל רגע, מבלי לשלם קנס על פירעון מוקדם( לפני גיל פרישה) ובתשלום מס על הרווחים בלבד.
*  פטור ממס על הקצבה- החל מגיל 60, במשיכת כספים כקצבה תקבלו פטור ממס.

גם אם טרם מלאו לכם 60, תוכלו לבצע הפקדות לקופת גמל בהתאם לתיקון 190, אך עליכם להיות מודעים לכך שלא תוכלו למשוך את הכסף ולהנות מהטבות המס לפני שתגיעו לגיל הפרישה.

 

בחירת מסלול קופות גמל

ישנן קופות גמל רבות השונות אחת מהשנייה במסלולי ההשקעה ורמת הסיכון, בתשואות העבר, בדמי הניהול ובגוף המנהל. קופת גמל היא מכשיר השקעה ולכן כדאי לברר ולבדוק לעומק לפני שבוחרים בקופה, ולשם כך מומלץ לבקש המלצות וכן לקבל מידע השוואתי באתר של משרד האוצר. בכל מקרה, גם אם בחרתם בקופה או ממסלול ואינכם מרוצים, ניתן לעבור לקופה אחרת מבלי לאבד את הוותק מהקופה הקודמת. כמו כן, דמי הניהול הם מרכיב קריטי, ועל כן חשוב לעשות סקר שוק, להתמקח ולנסות צמצם עד כמה שניתן את דמי הניהול.

 

לסיכום

קופת גמל היא אמנם קופה חדשה יחסית, אך היא השקעה חכמה המציעה הטבות מס משמעותיות ומאפשרת מגוון מסלולים וקופות לטווח קצר או ארוך וברמות סיכון שונות. מאחר וקופת גמל היא כלי השקעה מצוין, מומלץ ברר לעומק על הקופות והמסלולים השונים וכן להתייעץ עם מומחי תיקון 190 על הטבות המס המוצעות ומסלולי קופת גמל.

 

מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
מטבעות
3 דרכים בטוחות להשקעה

כל משקיע מחפש את הדרך הבטוחה ביותר לגרום לכסף שלו לעבוד בשבילו. לא פעם ולא פעמיים שומעים על השקעות