נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נסח טאבו באינטרנט – המדריך להפקת מסמך

סוגי האינטרנט השונים

אחד המסמכים החשובים ביותר שצריך להכין בטרם קניית הדירה הוא נסח הטאבו. מדובר במסמך שמטרתו לשקף זכויות של גורמים שונים על הנכס, וכן הערות אזהרה, שעבודים, הפקעות ועוד.

בהתאם למגמה המעבירה שירותים רבים לרשת, כיום ניתן להפיק נסח טאבו באינטרנט בפשטות. במדריך זה נרחיב על נסח טאבו ומטרתו, כיצד מפיקים אותו באינטרנט וגם – כיצד ניתן לחסוך כסף בלקיחת משכנתא?

 

מה זה טאבו ונסח טאבו?

"טאבו" זה בעצם לשכת רישום המקרקעין – כשאתם אומרים שרשמתם נכס מסוים בטאבו בכוונה שרשמתם אותו על שמכם בלשכת רישום המקרקעין. בהתאמה, נסח טאבו הוא כמו תעודת הזהות של הנכס בה מופיע המידע הבסיסי אודות הנכס, למשל: מיקומו, פרטי הבעלים ותיאור פיזי שלו.

בנוסף לכך, נסח טאבו מכיל כל מיני הערות המשקפות זכותם של צדדים שונים בנכס וכן אזהרות והערות על שעבודים, הפקעות, עיקולים, חריגות ועוד.

 

האם קיימים נכסים שלא מופיעים בטאבו?

התשובה היא כן. ייתכן ויהיו נכסים שלא יופיעו בטאבו אך יהיו רשומים במקומות אחרים, כגון פנקס מנהל מקרקעי ישראל, פנקס חברות משכנות ועוד. עם זאת, רצוי מאוד שתדאגו שנכס ששייך לכם יהיה רשום על שמכם בטאבו, מכיוון שלפי חוק המקרקעין רישום בטאבו הוא ראייה חותכת לבעלות וזכויות קנייניות.

 

האם בדיקה של נסח הטאבו תספק את כל המידע אודות הנכס?

נסח הטאבו מתמצת את המידע אודות הנכס, אך הוא ממש לא כולל את כל המידע. אם אתם חושבים לקנות נכס מסוים אכן חשוב להסתכל בנסח הטאבו שלו, אבל זה לא מספיק וחשוב לבדוק את המידע המלא אודות הנכס.

 

כיצד מפיקים נסח טאבו?

ישנן שתי דרכים להפיק נסח טאבו:

  1. ניתן להפיק נסח טאבו באופן מקוון החתום בחתימה אלקטרונית. לטופס זה יהיה מעמד של טופס רשמי כל עוד הוא דיגיטלי, וכאשר הוא מודפס הוא מאבד את מעמדו זה.
  2. במקרים חריגים ניתן להפיק נסח טאבו בלשכת רישום המקרקעין בה הנכס רשום. המסמך המופק על ידי לשכת רישום המקרקעין הינו מסמך רשמי לכל דבר.

 

מיחזור משכנתא – כך תוכלו לחסוך כסף

משכנתא היא אולי ההוצאה הגדולה ביותר שיוצא לאדם להוציא לאורך חייו. מדובר בהלוואה ארוכת טווח בסדר גודל של מאות אלפי שקלים אשר התנאים בהן היא נלקחת משפיעים באופן ניכר על ההתנהלות הכלכלית לאחר לקיחתה.

העובדה שהחזרת המשכנתא נמשכת לרוב שנים רבות עשויה לגרום לכך שהתנאים האישיים שלכם ותנאי המשק בעת לקיחת המשכנתא לא זהים לתנאים המקבילים לאחר מספר שנים כשעדיין מחזירים אותה. יתכן וקיימים כיום מסלולי משכנתא מתאימים יותר עבורכם שיוכלו לחסוך לכם כסף.

מסיבה זו רבים בוחרים לבצע מיחזור משכנתא. המשמעות של מיחזור משכנתא היא שינוי תנאי החזרת המשכנתא – לרוב החזרת סכום גבוה יותר של כסף בכל חודש. מכיוון שהמשכורת גבוהה יותר ממה שהיתה לפני מספר שנים כעת ניתן להחזיר יותר כסף וכך לסיים את תקופת ההלוואה מהר יותר וכן לחסוך בריביות יקרות.

 

בית קטן, מחשבון ויורואים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
מטבעות
3 דרכים בטוחות להשקעה

כל משקיע מחפש את הדרך הבטוחה ביותר לגרום לכסף שלו לעבוד בשבילו. לא פעם ולא פעמיים שומעים על השקעות