נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה משפיע על דירוג אשראי

אשראי

מה עשוי להשפיע על דירוג האשראי שלנו? ואם כבר, מה זה בכלל דירוג אשראי? בעוד שבארה"ב קיים חוק דירוג אשראי כבר המון זמן, בישראל החוק הוא יחסית חדש. רק בשנים האחרונות בנק ישראל החל לספק דוחות המסכמים את הפעילות הכלכלית של מבקשי הלוואות. בואו נבין כיצד זה עובד.

כיצד עובד דירוג אשראי ומה צריך לדעת לגביו? האם דירוג אשראי נמוך יוביל לסירוב קבלת הלוואה? האם דוח BDI שלילי יוביל לעצירה מהתפתחות עסקית? אלו שאלות שאנשים שואלים עצמם לא פעם, לרוב לפני לקיחת הלוואות לכלל המטרות.

אם אתם לקראת נטילת הלוואה, אנחנו ממליצים לקרוא את השורות הבאת. הנה כל מה שצריך לדעת על השפעות על דירוג אשראי. רגע לפני שנסביר מה משפיע על דירוג אשראי, בואו נבין מהו בדיוק הדירוג הזה. מי בעצם מדרג את היכולות הכלכליות שלנו?

 

מה עשוי להשפיע על דירוג האשראי שלנו?

דירוג האשראי שלנו משוערך על ידי בנק ישראל, שמסכם דוחות עבור לשכות האשראי. בעוד שישנן 3 לשכות אשראי בארץ, נהוג לכנות את לשכת האשראי בתור BDI. לשכת האשראי עובדת בצמוד אל בנק ישראל ובצמוד אל ספק האשראי. למעשה, ספק האשראי הוא הגורם שממנו אתם מבקשים לקחת הלוואה.

ספק אשראי עשוי להיות בנק משכנתאות, חברת ביטוח, גורמים פרטיים לנטילת הלוואות, בתי השקעות ועוד. בשנים האחרונות, אין כמעט ספק אשראי שאינו פועל בצמוד ללשכת האשראי ומקבל ממנה דוחות BDI. הדוחות האלו אשר מגיעים מלשכת האשראי ואל ספק האשראי, הינם דוחות המסכמים דבר אחד בלבד – היכולת הכלכלית שלכם לעמוד בהחזרים חודשיים על נטילת הלוואה. קבלו התייעצות חינמית בנושא תיקון BDI.

 

השפעות דירוג אשראי על התנהלותנו העסקית והכלכלית

אם מסתבר שיש לכם יכולת כלכלית לעמוד בהחזרים החודשיים על נטילת ההלוואה, דירוג האשראי שלכם יהיה גבוה. למעשה, מדרגים את דירוג האשראי מ-0 ועד 1,000. זה אמנם נדיר, אבל אדם יכול גם לקבל דירוג של 0 וגם של 1,000. שני המקרים נדירים. לרוב, זה ינוע בין הטווחים האלו.

חשוב להבין, ככל שדירוג האשראי נמוך יותר, כך למעשה מתגמדים הסיכויים שלכם לקבל הלוואה. ואם כבר תקבלו הלוואה, סביר להניח שתנאי ההחזרי החודשיים לא יהיו מעולים (בלשון המעטה). בסופו של דבר, דירוג אשראי גבוה עשוי להובילכם לקבל הלוואה בתנאים טובים.

 

מה משפיע על דירוג אשראי?

כדאי לדעת, ישנם פרמטרים שונים אשר עשויים להשפיע על דירוג האשראי של אדם. למשל, הלוואות שנלקחו בעבר וטרם סיימתן להחזיר את הכסף. כמו כן, חובות יכולים להשפיע באופן ניכר על דירוג אשראי. אם בעבר הייתם מעורבים בתהליכים של כונס נכסים, אין ספק שזה ישפיע על דירוג האשראי שלכם. כמו כן, גם פשיטת רגל בעברכם המקצועי עשויה להשפיע על דירוג האשראי שלכם.

דירוג אשראי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
מטבעות
3 דרכים בטוחות להשקעה

כל משקיע מחפש את הדרך הבטוחה ביותר לגרום לכסף שלו לעבוד בשבילו. לא פעם ולא פעמיים שומעים על השקעות