נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב לבדוק את פרטי הנכס בטאבו לפני הרכישה

בית

 על פי חוקי המדינה, רק לאחר אישור הרישום בנסח הטאבו וקבלת אישור עליו, הנכס יעבור לקונה.

עם זאת, לפני הקנייה יש לבצע בדיקה בנסח הטאבו כדי לעשות התאמה בין פרטי הנכס למה שקיים בפועל.

המאמר יעסוק בכל הקשור לרישום בטאבו ואיך מוציאים את נסח הטאבו.

מהו נסח הטאבו?

נסח טאבו כולל את כל הקשור בפנקס השטרות של רישום המקרקעין על זכויות הקונה לפני שקיבל אותן, פנקס הזכויות שבו עברו הזכויות לקונה ופנקס בתים משותפים עם התיאור שלהם. רק לאחר קבלת תוקף על נסח הטאבו הקונה מקבל את זכויותיו כבעל הנכס שרכש. הנסח הוא מסמך המאושר באמצעות רשם המקרקעין או באמצעות משרד המשפטים והמתאר את הקשר של המוכר לנכס ולאחר התיקוף מאשר את העברה בטאבו לרוכש. בתוך הנסח יהיו רשומים הפרטים של בעל הנכס, הערות אזהרה, מידע על המשכנתא, גודל הנכס על פי מידות שנערכו בעבר וחלקים שנוספו לו במשך השנים.

אילו רישומים נעשים בטאבו?

יכולים להיות בטאבו 4 סוגים של רישומים: בעלות, זכויות בקרקע למי שאינם בעלי הקרקע, הערות אזהרה ועיקולים. הבעלים הם המוכרים הרשומים כבעלים והזכויות בקרקע למי שאינם הבעלים הם הבנק לצורך משכנתא, חוכרים וכד'. הערות האזהרה הן התחייבויות לעסקה ולרישום המשכנתא הבאות להגן על הרוכשים כדי שהבעלים לא ימכרו אותו לקונים נוספים במקביל. לפיכך, לפני שרוכשים נכס צריך לבדוק שהוא רשום בטאבו, שבעליו הם הבעלים החוקיים, אלו הערות אזהרה והצמדות יש על הנכס. בנוסף, רישומים כמו רשם המשכונות אינם מופיעים בנסח, אך מחייבים בדיקה לפני רכישת הנכס.

כיצד מבצעים רישום בטאבו?

רשם המקרקעין יכול לבצע רישומים בהתאם לנכס המדובר. אם על מגרש מסוים יש מספר בניינים ולהם בעלים שונים וכל אחד מהם הוא בעל אחוזים מסוימים בקרקע יש לרשום זאת. או לחילופין, לרשום את החלוקה למגרשים ולשייך אליהם את הבניינים, מה שנקרא פרצלציה. רישום נוסף נעשה כשאין רישום בית משותף ולא ברור של מי הדירה בבניין. ניתן לשייך לתתי החלקות המוגדרות ברישום הנסח את השטחים הנלווים אליהן. לבסוף, הרישום שרובינו מכירים הוא הרישום של בעל הנכס שלאחר המכירה ותיקוף נסח הטאבו מעביר את הזכויות לקונה.

המלצות לפני רכישת נכסים

כל אדם הרוכש נכס חייב לבדוק את רישומו בטאבו באמצעות נסח הטאבו כי שם מגלים את כל הפרטים הקריטיים לביצוע העסקה. האם הנכס משועבד, מה ההתחייבויות, נתונים על התכנון, הערות אזהרה, הקצאות, מתן פיצוי בקרקע, חליפין, רכישות, פסקי דין הקשורים בנכס או פיצוי על הפקעה. כדי להוציא נסח יש להיכנס באופן מקוון לאתר של לשכת המקרקעין ולחפש את הנכס על פי גוש וחלקה. אפשר להדפיס את הנסח עם חתימה דיגיטלית מאושרת או לחילופין לקבל אותו בלשכת הרישום ששם נרשם הנכס.

חתימה על חוזה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן