נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא לתיאום מס

כספים

בימינו אנו, רבים בשוק העבודה לא מסתפקים בהכנסה ממקור אחד בלבד, אלא מחפשים עבודות נוספות שיוכלו לעבוד בהן לסירוגין ובכך להגדיל את גובה ההכנסה הכוללת.

מאחר וכל הכנסה מחייבת בדיווח לרשויות המס, על העובד לקיים מולן תיאום מס.

מטרת תיאום המס היא למנוע גבייה עודפת של מס מהעובד, על ידי חישוב כולל של כמה מס עליו לשלם במסגרת העסקתו.

חובת תיאום המס חלה על מי שיש לו מספר מקורות הכנסה שונים, מי שהחליף את מקום עבודתו, גמלאים בעלי מקור הכנסה נוסף פרט לפנסיה ועובדים עצמאיים שמשתכרים מעוד מקור הכנסה פרט להכנסותיהם מהעסק.

חושבים שאתם עונים להגדרה של אחד מהנזכרים מעלה? אם כן, זה בדיוק בשבילכם! הכנו עבורכם מדריך שמסביר כיצד מבצעים תיאום מס, שלב אחר שלב.

 

ראשית, פנו לרשות המיסים

הפנייה הראשונית תיעשה בכתב לפקיד השומה האזורי, ותוך מילוי של טופס 116 (טופס שמסייע בהקלות ותיאום חישוב ניכויי המס). ניתן להגיש את הטופס בצורה ידנית או מקוונת, בהתאם לנוחיותכם האישית. הטופס לא חייב להיות כלול בעת הגשת הבקשה לתיאום מס, אך במידה והוא לא מצורף יש דרישה לפירוט מעמיק יותר בנוגע למקומות העבודה של העובד (ירידה לפרטים כמו שכר ברוטו, מספר חודשי העבודה בשנת המס החולפת, מספר תיק ניכויים ועוד). נוסף לטופס, יש לצרף תלושי שכר ממקומות העבודה המקבילים. דרך נוספת לפנייה לרשות המיסים היא על ידי מיופה כוח שמנהל את הפניה עבור העובד. מיופה הכוח צריך להיות רואה חשבון או יועץ מס, מאחר והם בעלי ידע בתחום ויודעים איך עושים תיאום מס. על העובד למסור למיופה הכוח שלו את תלושי השכר שלו ואת המסמכים הרלוונטיים הנוספים שיידרשו, והוא יעביר אותם הלאה לפקיד השומה. לאחרונה התווספה עוד דרך, והיא הגשת הבקשה דרך האתר של רשות המיסים. העובד צריך להזין את פרטיו האישיים תוך צירוף טופס 116, הבקשה נקלטת במערכת ולבסוף מועברת ישירות לגורם המטפל.

 

שלב שני- קבלת פידבק מרשות המיסים

לאחר שהבקשה התקבלה במשרדי פקיד השומה או נקלטה במחשבי רשות המיסים, אל העובד יישלחו אישורים מסכמים. באמצעות אישורים אלו, יכול העובד לראות כיצד חישבו את גובה המס שעליו לשלם בכל אחד מהמקומות השונים בהם הוא עובד. מי שהגיש בקשה מקוונת לתיאום מס, יקבל הודעה שמדווחת כאשר האישורים מונפקים. מהרגע בו העובד מקבל את אותם האישורים, עליו לדווח על כך למעסיקיו ולהגיש להם את הטופס מיידית.

 

הבחנתם בטעות בחישוב תיאום המס? כך תנהגו

במקרה כזה יש להגיש ערעור בפני פקיד השומה. הערעור צריך לכלול נימוקים לאי תקינות המסמך, ובאיזה חלק בחישוב נפלה טעות. את הערעור אפשר להגיש גם באופן מקוון, וגם בהגעה פיזית למשרדו של פקיד השומה.

 

משבון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
מטבעות
3 דרכים בטוחות להשקעה

כל משקיע מחפש את הדרך הבטוחה ביותר לגרום לכסף שלו לעבוד בשבילו. לא פעם ולא פעמיים שומעים על השקעות