נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטבות מס אפשריות שכדאי להכיר לרוכשים דירה

מחשבון

רכישת דירה היא אירוע משמעותי ומרגש לכל אדם או משפחה.

יחד עם ההתרגשות והשמחה, חשוב מאוד לשים לב לכל ההיבטים המשפטיים של הרכישה, לדעת מהן הזכויות ומהן החובות שלכם כרוכשים.

בתוך כך, חשוב מאוד לבדוק מהן הטבות המס המגיעות לכם.

 

מס רכישה

תחילה נכיר את המיסים שיש לשלם על רכישת דירה. קודם כל קיים המע"מ, שהוא לא ניתן לשינוי ומהווה 17% מערך הנכס אותו רכשתם.

מס נוסף, הינו מס הרכישה, בנדל"ן זהו התחום היחיד בו אנחנו משלמים על הקנייה. אחוז מס הרכישה משתנה לפי כמות הדירות הנמצאות בבעלות הרוכש ולפי שוויה של הדירה. המטרה שלו הינה לאפשר לווסת את שוק הנדל"ן.

 

פטור ממס רכישה לרוכשי דירה יחידה

היות והמטרה העיקרית של מס הרכישה הינה להוריד את כמות המשקיעים בתחום הנדל"ן ולא להכביד על זוגות צעירים אשר מנסים לרכוש את דירתם הראשונה. בשל כך, ישנו פטור מתשלום מס רכישה על דירה ראשונה, עד שווי של 1,744,505 ₪, זאת נכון לדצמבר 2020. שימו לב, אם מדובר בזוג או תא משפחתי הרוכשים את הדירה זו חייבת להיות דירה ראשונה של כל הרוכשים. מעל סכום זה, תשלום המס יבוצע לפי מדרגות המס השונות.

 

פטור ממס רכש לנכים

נכים, זכאים להנחה על רכישת דירה יחידה עד שווי של 2,500,000 ₪, מעל סכום הפטור ועד 2 מיליון וחצי שקלים, נכים ידרשו לשלחם רק 0.5% מס רכישה.

התנאים לקבלת ההטבה כוללים בתוכם, דרגת אי כושר השתכרות לצמיתות בשיעור של לפחות 75%; בעלי דרגת נכות של 100%, או 90% בחישוב של נכויות מצטברות. כמו כן, קטועי יד, רגל ואנשים משותקים בעלי נכות לצמיתות של 50% לפחות. שימו לב, במקרים מסוימים תדרשו לעבור וועדה רפואית.

 

אוכלוסיות נוספות הזכאיות לפטור ממס רכש

הנחות במס הרכישה ניתנות גם לאנשים הסובלים מעיוורון. זאת בנוסף לניצולי שואה, נכי מלחמה בנאצים, נכי צה"ל, נכי עבודה, נכי תאונות דרכים וכן נפגעי פעולות איבה. נוסף לכך, הורים לילד בעל נכות 100% עשויים להיות זכאים להנחה ברכישת דירה למגורי הילד.

כל אחת מהקטגוריות הללו מעניקה פטור ברמות משתנות ולעיתים הפטור מותנה במעבר של וועדה רפואית נוספת. חשוב להכיר את הזכויות הללו ולפנות לבירור מעמיק בהתאם למצבכם האישי.

 

הנחה במקרה של החלפת דירה

במקרים רבים כשרוצים לקנות דירה חדשה במקום הדירה הקיימת כיום, קניית הדירה נעשת לפני מכירת הקודמת. כך נוצר מצב שבבעלות המשפחה ישנן 2 דירות, דבר המייקר את מס הרכישה משמעותית. לכן, מוגדר כי אם הדירה הראשונה נמכרה עד שנה וחצי לאחר רכישת הדירה השנייה, מגיע לכם הנחה משמעותית במס הרכש.

 

ביטוח דירה

במקרים רבים שתוארו כאן, בנוסף להשקעה על הבית ישנה גם השקעה גדולה בשדרוג ואבזור הבית. ובכל מקרה, לאחר רכישת הדירה חשוב מאוד לבטח אותה ולמצוא את הביטוח המקיף והמשתלם ביותר בשבילכם. בדיוק בשביל זה ניתן להשתמש בשירותים של הומי ביטוחי דירה ולקבל את הביטוח המתאים לכם ביותר.

 

מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
הטבות מס
מדריך מקוצר להטבות מס

 עצמאים או שכירים, בין אם הם עוסקים פטורים ובין אם עוסקים מורשים, מקבלים הטבות מס בכל הנוגע לחסכונות פנסיוניים