נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 הדרכים המובילות לוודא אם מגיע החזר מס מקרקעין

בית וכסף

חובת המס חלה בין היתר על עסקאות נדל"ן.

כאשר מוכרים נכס ונוצר רווח בעת המכירה, מוטל עליו מס מקרקעין. הרווח הוא למעשה ההון הפרטי שנזקף לזכותו של מוכר הנכס במעמד המכירה, ומוגדר כהפרש בין שוויה של המכירה לבין שווי הרכישה בניכוי ההוצאות.

אם מכרתם לאחרונה נכס פרטי שלכם, ונוכחתם לשלם מס בעבור הרווחים שצמחו כתוצאה מהמכירה, ישנו סיכוי סביר שאתם זכאיים להחזר מס בעבור המס ששילמתם.

לאחר שחקרנו את הנושא, אלו הן חמשת הדרכים המובילות באמצעותן תוכלו לוודא האם אכן מגיע לכם החזר מס מקרקעין.   

 

  1. מחשבון מס מקרקעין

באתר של רשות המיסים תוכלו למצוא מחשבון מס. מחשבון המס יכול לסייע לכם בחישוב שלל סוגי המיסים שחלים עליכם, אולם אתם יכולים להגדיר אותו כמחשבון למס מקרקעין, וכך לבדוק מה הסכום שאתם הייתם צריכים לשלם מלכתחילה. אם אתם רואים, שחור על גבי לבן, שמס המקרקעין ששילמתם גבוה יותר מהתוצאה הסופית במחשבון, סביר להניח שאתם אכן זכאיים להחזרי מס.

 

  1. הגשת בקשה עצמאית להחזרי מס מקרקעין

עולם המס הוא מסועף ורווי תקנות, כך שסביר להניח שבדרך זו תצטרכו להיעזר מתישהו בשירותיו של מומחה בתחום. הגשת הבקשה מתבצעת דרך האתר של רשות המיסים. הקלדת תעודת הזהות של מבצע העסקה תעלה בפניכם מסך שיגולל בפניכם האם קיימת לכם יתרת זכות. במידה ומדובר ביתרת זכות שלא עולה על 500 ₪, תתבקשו להקליד את פרטי חשבון הבנק של מי שמבצע את העסקה, ובתוך כמה ימים היתרה תופקד לחשבונו. במידה והיתרה עולה על 500 ₪, ממלאים ידנית את הטופס שמדווח על יתרת הזכות ומגישים אותו לבנק בו החשבון מתנהל, והבנק יעביר את המסמך לרשות המיסים.

 

  1. הגשת בקשה דרך חברה מתמחה בהחזרי מס

הדרך הנפוצה ביותר כיום להגשת בקשה להחזרי מס מקרקעין, היא בסיועה של חברה שמתמחה בהחזרי מס. אותן החברות מורכבות מבעלי מקצוע רבי ניסיון בעולם המס, אשר עוסקים בריכוז המסמכים הרלוונטיים עבור הבקשה, והגשתה לרשות המיסים.

 

  1. הגשת בקשה דרך רואה חשבון

רואי חשבון ילוו אתכם לאורך התהליך המדובר, ויסייעו לכם בהגשת הבקשה להחזרי מס. הדרך הזו עשויה להיות פחות משתלמת, מאחר ורואה חשבון מתמחר את שירותיו בהתאם לוותק ולניסיון שלו. קחו בחשבון תשלומים עבור פגישת ייעוץ וריכוז המסמכים, מעבר להגשת הבקשה עצמה.

 

  1. הגשת בקשה דרך יועץ מס

יועצי מס הם בעלי ידע רב בעולם המס על כל חוקיו, תקנותיו וסעיפיו. הבחירה בהם תשרת אתכם בהיבט המקצועיות והבקיאות, אולם בדומה לרואה החשבון, גם יועץ המס יגבה לא מעט כסף בעבור הגשת בקשה להחזרי מס. לפרטים נוספים על החזרי מס, ניתן לבדוק באתר כמו אינדיגו.

 

השקעה פיננסית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
הטבות מס
מדריך מקוצר להטבות מס

 עצמאים או שכירים, בין אם הם עוסקים פטורים ובין אם עוסקים מורשים, מקבלים הטבות מס בכל הנוגע לחסכונות פנסיוניים