נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דיפרנט שכירות בטוחה – איך לקבוע דמי שכירות?

מבנה

רוצים להשכיר דירה אבל לא בטוחים מה המחיר הראוי? מחירי דירות תלויים במשתנים רבים אשר כדאי להתחשב בהם, כדי לוודא שהמחיר שתקבעו יהיה הוגן, אך גם משתלם. נעבור גם על המשתנים השונים ונעזור לכם להחליט על שכר הדירה שתקבלו מדי חודש.

 

החשיבות של שכר הדירה

בין אם אתם בעלי דירה שמשכירים לראשונה את הדירה, או בעלים מנוסים יותר שבוחנים איזורים גיאוגרפיים חדשים וסוגי נכסים שונים, לקבוע שכר דירה זה דבר מאתגר וחשוב ביותר.

הסכום שתבחר יקבע את הרווח שלך, איכות הדיירים ואורך תקופת השכירות. בעלי דירה פחות אחראיים פשוט יסתכלו על המחירים באזורים, יזרקו מספר וילכו איתו. אך כדי להשיג רווחים משמעותיים, צריך להתחשב בעוד גורמים.

 

שכר דירה באיזור

אחד הדברים החשובים ביותר עבור בעלי דירה כאשר מחליטים על שכר הדירה הוא לבחון כמה בעלי דירה אחרים באזורים לוקחים. אך יש טעות נפוצה שקורית לעיתים קרובות כאשר עושים זאת.

כאשר משווים שכר דירה בין נכסים שונים, יש לוודא שאתם משווים לנכסים בעלי מאפיינים דומים לשלכם. אם אתם משכירים דירת סטודיו, לא תוכלו להשוות את המחיר שלה לבית של משפחה. בבחירת הנכסים להשוואה יש להתייחס למאפיינים הבאים:

  1. גודל הנכס
  2. מספרי חדרי שינה
  3. מספר חדרי שירותים
  4. שנת הבנייה
  5. שנת השיפוץ האחרון

 

בחנו את הביקוש

למרות המידע שאספתם על שכר הדירה באזור, הערך שלו יכול להשתנות משמעותית בהתאם לביקוש לדירות באזור. הביקוש יכול להשפיע באופן חיובי, אך גם באופן שלילי:

  1. בתקופה כלכלית לא טובה – הביקוש לדירות לשכירות עולה כיוון שפחות אנשים יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה.
  2. בתקופה כלכלית לא טובה – דירות קטנות וזולות ייתפסו ביתר קלות.
  3. לפני תחילת שנת הלימודים – נכסים גדולים יחסית הם בביקוש יותר גדול בגלל משפחות שרוצות לעבור לפני שמתחילה שנת הלימודים החדשה.

 

כך שאם קיים ביקוש משמעותי לסוג הנכס שאתם משכירים – תוכלו להעלות את שכר הדירה. אך אם הנכס שברשותכם פחות מבוקש, ייתכן שתאלצו להוריד את המחיר כדי להצליח להשכיר אותו.

 

כיסוי הוצאות

כל הסעיפים הקודמים לא משנים אם אתם לא תצליחו לכסות את ההוצאות שלכם, בסופו של דבר. יש לחשוב על התשלומים שביצעתם עבור הדירה, ולבחון האם ומתי תצליחו לכסות את כל ההוצאות עליה. חשוב לקחת בחשבון תשלומים כמו הוצאות תחזוקה, משכנתא, מיסים ועוד. בנוסף להוצאת הללו, תרצו לוודא כי אתם אכן מפיקים רווח מדי חודש.

 

שדרוגים להעלאת שכר הדירה

יש דברים שברגע שתוסיפו אותם, תוכלו להעלות את שכר הדירה, כמו:

  1. בריכת רחצה
  2. חנייה פרטית
  3. מדיח
  4. מכונת כביסה ומייבש

 

שווה לשקול להוסיף אותם כדי לשדרג את הדירה ולהגדיל את ההכנסה החודשית שלכם!

תוכלו למצוא פרטים נוספים בנושא באתר – דיפרנט שכירות.

 

חוזה שכירות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן