נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך קובעים את גובה ההחזר החודשי במשכנתא

בית ועץ

אחרי לא מעט שנים שבהן אתם מממנים את המשכנתא של בעלי הדירות שבהן אתם גרים החלטתם לעשות שינוי? רוצים להיות בעצמכם בעלי דירה? חושבים לקנות דירה קטנה להשקעה או דירה שבה תוכלו לגור עם המשפחה? אם כך, ברור מדוע אתם נכנסים עכשיו לעולם לא מוכר שמלא במושגים חדשים: משכנתא, החזרים ומסלולים.

 

מה זה בדיוק אומר החזר המשכנתא?

ממש כפי שהשם מעיד: זה ההחזר החודשי שאתם הולכים לשלם על ההלוואה הענקית הזאת לאורך חודשים, שלא לומר שנים. למעשה, אם ננסה גם להבין מה ההבדל בין מסלולי המשכנתא השונים, אנחנו נראה שההבדלים קשורים להחזרים. השאלות שיכולות לעלות כאן הן: באיזה מסלול נבחר, בהתאם למה מחושב ההחזר והאם יש משהו שיכול להתאים לנו באופן אישי? חשוב לדעת שבאופן כללי ישנן שלוש שיטות שונות לחישוב של החזרי משכנתא, כפי שניתן לראות באתר משכנתא טיל, והשיטות הן:

  1. לוח שפיצר
  2. קרן השווה
  3. בוליט

 

לכל אופציה כזאת יש יתרונות וחסרונות אחרים, ולכן, בבואכם להבין כמה כסף אתם עומדים לשלם בכל חודש על המשכנתא שלכם, חשוב מאוד לבדוק את הנושאים האלה לעומק.

 

שינוי ההחזר החודשי

יש מסלולי משכנתא שבהם יהיה קל יותר לשנות את ההחזר החודשי לעומת מסלולים שבהם זה פחות אפשרי או שיהיה עליכם לשלם על כך ריבית כלשהי. מה שכן, חשוב להבין שכדאי מידי פעם לשנות את גובה ההחזר החודשי, פשוט כי גם החיים שלנו דינאמיים. למשל, פעמים רבות קורה שכאשר אדם לוקח משכנתא הוא מרוויח X, מה שאומר שהוא יכול להחזיר סכום מסוים מידי חודש לבנק. לעומת זאת, אחרי שחולפות כמה שנים, הוא מקבל קידום בעבודה והוא מרוויח הרבה יותר, כך שגם כושר ההחזר החודשי שלו גדל. במקרים כאלה כמעט תמיד רצוי יהיה להגדיל את ההחזר החודשי, שכן בסופו של דבר, זה יחסוך לכם לא מעט כסף על החזרי המשכנתא כולה.

 

למה חשוב להתייעץ עם מי שמבין בתחום הזה?

האמת היא שהיום אפשר למצוא מגוון רחב של מאמרים, קורסים ומידע אונליין אודות כל נושא המשכנתאות. בנוסף, כיוון שמדובר על תחום מאוד דינאמי, זה הגיוני לראות שלא פעם מה שהיה רלוונטי לפני כמה שנים כבר לא קיים היום כמסלול משכנתא מעניין ואטרקטיבי. לכן, אם אתם לא רוצים ללכת לאיבוד ואם אתם רוצים להרגיש שאתם עושים את הבחירות הנכונות לכם, כדאי יהיה לפנות כמה שיותר מהר אל יועץ משכנתאות שיוכל ללוות אתכם. איש מקצוע כזה יודע לשאול את כל השאלות הנכונות, בוחן את האפשרויות ומציע לכם אופציות שיכולות להיות רלוונטיות לסיטואציה הכלכלית שלכם. לכן, אם תוכלו להיעזר באדם כזה ובכל הידע והכישורים שלו, למה שלא תעשו זאת כבר ברגעים אלו ממש?

 

שעון ומטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
ייעוץ משכנתאות
איך קונים דירה עם יוקר המחיה?

אחת הסוגיות הכלכליות הבוערות ביותר בתקופה האחרונה, היא סוגיית יוקר המחיה בכלל ומחירי הדירות בפרט. המחירים הולכים ומטפסים באחוזים

גרירת משכנתא
גרירת משכנתא

יש לכם דירה שרשומה על שמכם אך החלטתם למכור אותה? רוצים לקנות דירה גדולה וחדשה יותר כי מצאתם הזדמנות