נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים משרד עורכי דין בתחום המקרקעין

איך בוחרים משרד עורכי דין בתחום המקרקעין?

זוגות ומשפחות רבים בישראל עומדים לפני אחת העסקאות החשובות בחייהם מבחינה כלכלית אם לא החשובה ביותר.  עסקה אשר תקבע באופן מסוים את עתידם, עסקה אשר חייבת להתבצע בשיקול דעת, תוך לקיחת כל הקריטריונים בחשבון והתייעצות עם מומחים. מדובר בעסקה מורכבת לא רק מבחינת התהליך הבירוקרטי אלא גם מבחינה חוקית מדינית. אם גם אתם נמצאים לפני תהליך ארוך שבסופו  צפויה להיסגר עסקת מקרקעין ואתם מעוניינים עד מאוד שהתהליך יתבצע בצורה חלקה, יחסית מהירה ובטוחה, עליכם להיוועץ עם עורך דין מקרקעי ולבחור במשרד עורכי דין המתמחה בתחום זה.

 

מדוע כדאי להיעזר במשרד עורכי דין?

כולנו היינו עדים לאינספור סיפורים ומקרים בתקשורת על זוגות שרכשו קרקע לבניית בניין אך הקרקע נשארה קרקע, על זוגות שרכשו דירה שבכלל לא קיימת כי זו נמכרה כבר לזוג אחר, על קבלנים שפשטו רגל באמצע הפרוייקט ועוד מצבים שהפכו את אותה השקעה לבור ממנו אי אפשר לצאת. בחירת משרד עורכי דין המתמחה בתחום המקרקעין לא רק תפחית משמעותית את הסיכוי בנפילה מהסוג הזה אליה אף אחד לא חולם ליפול גם בסיוטים הכי גדולים שלו, בכל זאת מדובר בכסף שחסכנו שנים ארוכות ועמלנו עליו שעות רבות, אלא גם תמנע מאיתנו לשלם היטלים, תשלומים מיותרים ומיסים .

 

אז איך לא נופלים בפח בקניה ומכירה של בתים ודירות, איך להתנהל בצורה אופטימלית תוך כדי תהליך ואיך להימנע מתשלומים מיותרים?.

כאמור, עסקת נדל״ן הנה עסקה עם רמת סיכון גבוהה המתבצעת על בסיס העברה של סכומי כסף גדולים. טעות ולו הקטנה ביותר עלולה להוביל לאבדן כסף רב ואף לאבדן הנכס שלא להזכיר בזבוז זמן יקר ו״כאב לב״.

 

לכן, בדיקה מעמיקה ומקיפה לפני הכניסה לעסקת מקרקעין, תסייע להפחית את עלות המיסים ושאר הוצאות נלוות בעשרות אחוזים. יש כל מיני סוגי בדיקות אותן יבצע משרד עורכי הדין אותו בחרתם הן לפני והן אחרי איתור הנכס ומציאת הקונה. במצבים בהם נראה כי מדובר בעסקה לא בטוחה, עדיף להמשיך הלאה לנכס הבא מאשר להכניס ראש בריא למיטה חולה.

 

בשלב הבא עוברים לתהליך הנקרא: גיבוש עסקה. התנאים שבחוזה הכתוב יהיו חייבים לנטרל את הסיכונים עליהם דיברנו קודם לכן ולהגן עליכם. רישום זכויות על פי חוק, העברת בעלות ושאר סעיפים המותאמים לצרכים של הקונה והרוכש יעוגנו בחוזה כתוב ומסודר בעל תוקף משפטי.

 

לסיכום, בחירת משרד עורכי דין באופן כללי ובתחום המקרקעין בפרט אינו עניין של מה בכך, יש להשקיע זמן בניהול סקר צרכנות, לבדוק את המשרד ולדאוג שאתם נמצאים בידיים בטוחות ומקצועיות.